۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۱۹۵۵۸
در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و در پویش بذل خون؛

خادمیاران کاشانی حرم رضوی خون خود را اهدا کردند

خادمیاران کاشانی حرم رضوی خون خود را اهدا کردند
در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی خادمیاران کاشانی حرم رضوی در «پویش بذل خون»، خون خود را برای بیماران نیازمند اهدا کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی، مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان، صبح امروز در حاشیه این سنت حسنه و نیکوکارانه با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع)، گفت: بیست نفر از خادمیاران رضوی منطقه کاشان با مراجعه با پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان در پویش بذل خون با اهدای خون خود، بیماران نیازمند خون را یاری کردند و این اقدام در روز‌های آینده نیز از سوی خادمیاران رضوی ادامه خواهد داشت.

وی انجام سنت حسنه اهدای خون در ماه محرم حسینی را با هدف جایگزینی برخی از آیین‌های آسیب زای عزاداری دانست و افزود: اهدای خون عامل نجات بیماران و اهدای زندگی و حیات به آن‌ها و منطبق با شرع و تعالیم حیات بخش اسلام است که نجات جان یک انسان را نجات جان همه مردم می‌داند.

حجت الاسلام بصیرتی با دعوت از همه افراد واجد شرایط اهدای خون یادآور شد: اهدای خون می‌تواند صدقه جاریه و باقیات الصالحاتی برای اهداکنندگان خون باشد.

مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان، محرم را ماه تحول و بیداری و رسیدن به بصیرت و معرفت در کنار شور و شعور حسینی دانست و گفت: امام حسین (ع) خون داد تا بشریت از جهل و گمراهی نجات داده شود.

به گفته وی یاری امام حسین (ع) و عمل به طریقت حسینی در زندگی فردی و اجتماعی می‌تواند در قالب اقدامات خیرخواهانه متنوع و مختلف باشد که اهدای خون یکی از این اقدامات خیرخواهانه و انسان دوستانه در نجات جان انسان‌ها است.

حجت‌ الاسلام بصیرتی همچنین عمل به دستورات دینی را سبک زندگی اسلامی و یکی از عوامل رستگاری، سعادت و هدایت فردی و اجتماعی انسان‌ها دانست و اظهار داشت: تمسک و توسل به اهل بیت با عمل به فرامین حیات بخش به ائمه معصومین به ویژه امام حسین (ع) به عنوان سریع‌ترین و وسیع‌ترین کشتی نجات و هدایت، تنها راه سعادت و رستگاری بشریت در دنیا و آخرت است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات