۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۱۹۵۸۳
امام جمعه بابلسر:

توحید و ولایت مهم‌ترین راه رسیدن به خداوند متعال است

توحید و ولایت مهم‌ترین راه رسیدن به خداوند متعال است
امام جمعه بابلسر، توحید و ولایت را مهم‌ترین راه رسیدن به خداوند متعال دانست و گفت: هیچ مسیری غیر از این دو راه برای رسیدن به خداوند وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی، قیام کربلا را تجسم رویارویی حق و باطل دانست و گفت: امام حسین (ع) به عنوان نماد حق و عدالت در برابر ظلم و فساد زمانه ایستاد و مبارزه کرد.
 
وی با بیان این که قیام امام حسین (ع) موجب حفظ و گسترش دین شد، افزود: امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان پرچم دار ظلم ستیزی و مقابله با استکبار ادامه دهنده اصلی راه نهضت حسینی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران بر مبنای آرمان‌ها و ارزش‌های حسینی پایه گذاری شده است، بیان داشت: رمز پیروزی‌های چهل ساله این انقلاب تأسی از الگوی حسینی در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها است.
 
حجت الاسلام قلی پور با بیان این که تا زمانی که فرهنگ عاشورا در این کشور حاکم است دشمن هیچ گاه به اهداف خود دست پیدا نخواهد کرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران مدافع حقیقی حق و عدالت در جهان است و این پرچم پرافتخار را با تأسی از فرهنگ حسینی در دنیا برافراشته نگاه داشته است.
 
امام جمعه بابلسر با تأکید براین که دفاع از حق طلبگی و عدالت خواهی وظیفه هر انسان آزادی خواهی است، بیان داشت: امام حسین (ع) این فرهنگ را با شهادت خود و یاران با وفایش در جهان امروز نهادینه کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن به دنبال از بین بردن حق و عدالت در جامعه است، خاطرنشان کرد: همان طور که امام حسین (ع) مقتدرانه در برابر ظلم و استبداد ایستادگی کردند، امروز نیز وظیفه آحاد ملت‌ها ایستادن در برابر زورگویی و زیاده خواهی مستکبران است.
 
حجت الاسلام قلی پور با تأکید بر این که دفاع از حق نیازمند شناخت صحیح و عمیق از آن است، گفت: اگر حق را بشناسیم در همه مراحل زندگی موفق و سربلند خواهیم بود.
 
امام جمعه بابلسر، توحید و ولایت را مهم‌ترین راه رسیدن به خداوند متعال دانست و با بیان این که هیچ مسیری غیر از این برای رسیدن به خداوند وجود ندارد، افزود: متأسفانه برخی‌ها علیرغم شناخت حق، در موضع ضرورت سکوت می‌کنند که این مسأله کمک به جبهه باطل است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات