۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۱۹۷۸۸
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

فتنه ۸۸ بزرگ‌ترین جنایت در حق انقلاب بود

فتنه ۸۸ بزرگ‌ترین جنایت در حق انقلاب بود
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی از فتنه ۸۸ به عنوان بزرگ‌ترین جنایت در حق انقلاب یاد کرد که عده‌ای فتنه گر بدیهی‌ترین قواعد دموکراسی را زیر پا گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حمید ملکی معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در آیین عزاداری شب تاسوعای حسینی که در مسجد امام صادق(ع) شهرک صادقیه قم برگزار شد، از عاشورا به عنوان کانون نجات بشریت یاد کرد.

وی انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از قیام عاشورا دانست و گفت: اگر می بینیم امروز کشور ما در اوج عزت و اقتدار قرار دارد، همه اینها به برکت خون های مطهر شهدا و مرهون روحیه ایثار، فداکاری و جهاد ملت و تدابیر داهیانه ولی فقیه است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم اضافه کرد: از همان روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان داخلی و خارجی توطئه های مختلفی را علیه این انقلاب طراحی کردند که با تدبیر ولی فقیه همه این نقشه ها خنثی شده است.

وی اضافه کرد: اگر ولی فقیه نبود، تنها یک بنی صدر کافی بود تا ایران مثل مصر شود؛ اخوان المسلمین 70 سال مبارزه کرد اما یک سال نتوانستند حکومت کنند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه فتنه 88 را یکی از همین طراحی ها دانست و گفت: در این فتنه بدیهی ترین و ابتدایی ترین قواعد دموکراسی و انتخابات از سوی عده ای رعایت نشد؛ این فتنه بزرگ ترین جنایت در حق انقلاب بود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ملکی ثبات قدم در مسیر حق را یک اصل مهم ذکر و تصریح کرد: طبق آموزه های دینی سوابق افراد ملاک نیست، برخی عمری با قلم، قدم و شمشیرشان در مسیر حق و جهاد بودند اما در اواخر عمرشان جا زدند و نتوانستند این مسیر را به پایان برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تحدید نسل را یک تهدید جدی برای جامعه اسلامی عنوان و تاکید کرد: پیروان مکتب اهل بیت(ع) باید این خطر را جدی بگیرند و بدانند که وهابیت در این مسیر سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با استناد به روایاتی به تبیین مفهوم حیات طیبه پرداخت و خاطرنشان کرد: طبق برخی از روایات کسی که به مقام قناعت برسد به حیات طیبه رسیده است.

وی اضافه کرد: قرآن کریم راه سعادت و رستگاری را به خوبی به تصویر کشیده است، خداشناسی، شکرگزار بودن و پرهیز از تکبر از جمله شاخص های این مسیر است. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات