۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۱۹۸۹۳
دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان:

ایستادگی و تنفر از دشمن پیام عاشورا است

ایستادگی و تنفر از دشمن پیام عاشورا است
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: عاشورا به ما می گوید که به دشمن نخندید، معامله و مذاکره نکنید بلکه روز به روز نسبت به دشمن خشم و تنفر بیشتر داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان امروز در مجتمع موقوفه عبدالله رضوی در شاندیز در جمع عزاداران حسینی، گفت: این مراسم ها از عالم ملکوت نگاه شده و به حال شما دعا و استغفار می کند همچنین دشمن نیز این مراسم ها را رصد می کند.

وی با اشاره به آشکار شدن ابعاد مختلف عاشورا در برهه زمان های مختلف، اظهار کرد: میلیون ها سال باید بگذرد تا هر نسلی عاشورا را بشناسد، عاشورا مرکز نمایش اسلام اصیل است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان این که امام حسین(ع) در همین زمان کوتاه موفق شدند که اسلام را به زیباترین شکل آن پیاده کنند، ابراز کرد: اگر بخواهید ایمان به قیامت و غیب پیدا کنید، ایمان، اخلاق و احکام اسلامی را به بهترین شکل بفهمید، صبر و مقاومت اسلامی را ببیند و چگونگی فداکاری و بخشش در راه خدا را بدانیم باید به عاشورا نگاه کنید.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به پیام عاشورا در شرایط فعلی، گفت: یکی از پیام های عاشورا این است که به خواسته های دشمن پاسخ مثبت ندهید، عاشورا به ما می گوید که هیچ چیزی به دشمن دین ندهید، به دشمن نخندید، معامله و مذاکره نکنید بلکه روز به روز نسبت به دشمن خشم و تنفر بیشتر داشته باشید.

وی افزود: با توجه به پیام عاشورا ببینید نباید چیزی به دنیای استکبار و آمریکا بدهیم البته غلط می کند که چیزی می خواهد همچنین ایستادگی در برابر دشمن و فرار نکردن از دیگر پیام عاشورا است که امام حسین در عاشورا به دشمن می فرماید:«من نه دست ذلت به شما می  دهم و نه از مقابل شما فرار می کنم بلکه می ایستم و خون می دهم اما تسلیم نمی شوم.»

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه ننگ دانستن زندگی در کنار ظلم و مرگ با شرافت را از دیگر پیام های عاشورا بیان و ابراز کرد: در جامعه ای که ظالم حاکم است، به حق عمل نمی شود و از باطل جلوگیری نمی شود چنین جامعه ای شایسته زندگی نیست.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: قبول نکردن ذلت از دیگر پیامهای عاشورا است و سیدالشهدا(ع) با عاشورا به ما می فهماند که اگر دشمن تو را بر سر دوراهی قرار داده که یا تسلیم یا کشته شوید، راه ذلت را انتخاب نکنید همچنین داشتن بصیرت و دشمن شناس بودن از دیگر پیام عاشورا است.

وی خاطرنشان کرد: جبهه باطل با همه قدرتی که دارد در برابر حق شکست پذیر است، هرگز حق شکست نمی خورد اما باطل همیشه شکست خورده است چنانچه که یزید با داشتن همه قدرت ها در برابر اسرای عاشورا شکست خورده و صحنه را خالی کرد، مردم جمهوری اسلامی ایران نیز 40 سال در برابر همه ستم های عالم ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه جدا نشدن از رهبری را از دیگر پیام های عاشورا بیان و ابراز کرد: به هیچ قیمتی از رهبری الهی جدا نشوید، عاشورا به ما می گوید کسی فکر نکند بدون اطاعت از رهبری می تواند بنده خدا باشد، اگر دست در دست رهبری باشد، بنده خدا است و اگر از رهبری جدا شد دست در دست شیطان است.

امام جمعه موقت مشهد قرار گیری همه اقشار مردم در یک صف را از دیگر پیام های عاشورا بیان و اظهار کرد: در میدان نبرد حق و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، فقیر و غنی و امام و رعیت در یک صف قرار بگیرند چنانچه که در عاشوار نیز چنین بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
جدال و هتاکی شدید مدعیان فمینیست در کشور حاکی از آن است که حتی اعضای این جریان هم بر سر ایده‌ها و تفکراتی که برای ترویج آن تلاش می‌کنند، اتفاق نظر نداشته و حتی عقیده‌های یکدیگر را قبول ندارند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
نفرت از دشمن از فروع دین است.
1
0