۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۱۹۹۲۷
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

مردم مسؤولان را امر به معروف و نهی از منکر کنند

مردم مسؤولان را امر به معروف و نهی از منکر کنند
آیت الله صدیقی با بیان اینکه فساد اقتصادی زمینه ساز نابودی اقتصاد عمومی است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مسؤولان توسط مردم انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در شام غریبان سید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در همین مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: کسانی که نسبت به توحید باور قلبی داشته باشند و خداوند را رب و مربی خود بدانند و با استقامت در مسیر الهی از عالم دنیا هجرت کنند طبق آیات الهی هنگام مرگ ملائکه بر آنان نازل شده و به او درود می فرستند.

وی افزود: با صبر و استقامت در توحید و دین الهی انسان محبوب ملائکه می شود و این یک مقام عالی است.

آیت الله صدیقی ادامه داد: کسانی که در مسیر دین الهی استقامت دارند ملائکه به آنان می فرمایند: نگران و اندوهگین نباشید حزن و اندوه برای گذشته و نگرانی برای آینده است؛ کسی که برای دین الهی غیرت داشته و در مسیر حق استقامت بورزند نباید نگران گذشته و آینده باشد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بیان داشت: انسان تا زمانی که در عالم دنیا است باید نسبت به اعمال خودش بدبین باشد زیرا او به عالم غیب آگاهی ندارد. در قرآن کریم داریم به بندگان من بگو از شما خبر بدهم از عاقبت کسانی که عملشان در دنیا کم بود و آخرت گرفتار شدند؛ انسان اگر عملش برای خداوند نباشد نتیجه ای در قیامت حاصل نمی کند.

وی ادامه داد: برخی افراد اعمال شایسته را با ریا انجام می دهند و به تصور اینکه برای آخرت زاد و توشه جمع می کنند خیالی آسوده دارند در حالی که خداوند چنین عملی را نمی پذیرد.

آیت الله صدیقی اضافه کرد: عمل انسان باید رویش داشته باشد تا بتواند ثمره آن را در قیامت برداشت کند، انسان بعد از مرگش متوجه می شود اعمال او چه اثراتی داشته است، کسانی که در انجام دستورات الهی اهل کوتاهی نبودند هنگام مرگ ملائکه بهشت را به آنان نوید می دهند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) درباره اهل صبر، گفت: خداوند به کسانی که اهل صبر هستند دورد و صلوات می فرستد، اهل صبر ره‌یافتگان الهی هستند، آنان همیشه با استقامت و ایثار صبر پیشه می کنند؛ امام حسین(ع) آموزگار صبر و ایثار محسوب می شوند.

وی ادامه داد: تا به امروز ایثار، صبر و استقامت در مکتب امام حسین(ع) رویش داشته است و قیام در برابر باطل و مبارزه با نفس اماره از آموزه های مهم قیام عاشورا به شمار می رود.

آیت الله صدیقی احیای امر به معروف و نهی از منکر را از درس های مهم عاشورا بیان کرد و ادامه داد: جامعه ای پویا و زنده است که در آن جاذبه و دافعه وجود داشته باشد و این مهم با امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود؛ اینکه گفته شود در یک جامعه ای آزادی کامل باید وجود داشته باشد این سخن با عقل و روح دین سازگاری ندارد چرا که درندگان به راحتی می توانند این جامعه را نابود و داشته های آن را غارت کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه فساد اقتصادی زمینه ساز نابودی اقتصاد عمومی است، اظهار داشت: فساد فرهنگی نیز رشد اخلاقی را متوقف و بی اخلاقی را در جامعه توسعه می دهد؛ امام حسین(ع) احیاگر امر به معروف و نهی از منکر بودند.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید به فرهنگ تبدیل شود، اظهار داشت: با احیای امر به معروف و نهی از منکر دیگر هیچ مسؤول و یا مدیری نمی تواند خلاف دستور الهی انجام وظیفه کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات