۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۲۰۰۰۸
حجت الاسلام والمسلمین ملکی:

دین حداقلی انسان را به جبهه عمر سعد می کشاند

دین حداقلی انسان را به جبهه عمر سعد می کشاند
معاون تهذیب حوزه های علمیه تاکید کرد که دین حداقلی انسان را به جبهه عمر سعد و یزید و وادی ضلالت می کشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حمید ملکی معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) که در مسجد امام صادق(ع) شهرک صادقیه قم برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که عزاداری های سوگواران حسینی در این دهه منشأ تحول در آنان شود.

وی با استناد به روایاتی، تصریح کرد: خدا به ما توفیق داد در این دهه برای اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب و یاران ایشان عزاداری کردیم، اما علامت قبولی این است که این سوگواری ها برای ما تصمیم جدید ایجاد کند تا یک قدم خود را جلو ببریم و سعی کنیم حسینی شویم و حسینی بمانیم.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با تاکید بر این که دین حداقلی جواب نمی دهد، گفت: دین حداقلی انسان را به جبهه عمر سعد می کشاند، دین سکولار با یزید و معاویه هم می سازد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ملکی با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا، خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا برای من و امثال شماست که کربلا را درک نکرده ایم تا ما را عاشورایی کند.

وی با اشاره به سخنان ماهاتما گاندی، یادآورشد: او می گوید من درس پیروزی، استقامت و زیر بار ذلت نرفتن را از عاشورای امام حسین(ع) گرفتم؛ به جوانان هند توصیه می کنم اگر می خواهید همیشه عزیز و با عزت باشید بر شما باد به کربلا و عاشورا.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در کربلا و عاشورا، دین حداقلی و سکولار جواب نداد؛ دین حداکثری یعنی این که هرچه خدا می گوید تسلیم باشیم، «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» پاسخ نمی دهد.

وی افزود: برخی می گویند دل باید پاک باشد حجاب چه مشکلی را حل می کند! متاسفانه برخی از آقان از دین هزینه می کنند و می گویند آیا خدا برای چند تار مو کسی را به جهنم می برد؟ بحت چند تار مو نیست؛ تمام اعضای دین به هم پیوسته هستند، ما نمی توانیم یک جزء را نفی کنیم همچنان که نمی توانیم یکی از انبیای الهی را نفی کنیم.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم افزود: مشکل آن عده ای که اهل نماز و روزه بودند اما کمر به قتل حسین بن علی(ع) بستند و ایشان را به شهادت رساندند این بود که دین شان حداقلی بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تاکید کرد: از عاشورا باید درس حداکثری شدن را گرفته و تصمیم بگیریم همواره عاشورایی بمانیم و از ارزش ها دفاع کنیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده است، گفت: نقش اصلی را در گام دوم انقلاب نسل جوانی ایفا می کنند که آینده انقلاب و کشور به همت و تصمیم آنها بستگی دارد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود برنامه ریزی برای تربیت صحیح نسل های آینده را به هیات های مذهبی و گردانندگان برنامه های عزاداری توصیه کرد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات