۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۲۰۱۲۱
آیت الله علم الهدی:

اسیران کربلا رسانه ای قوی برای تبدیل حرکت عاشورا به انقلاب بودند

اسیران کربلا رسانه ای قوی برای تبدیل حرکت عاشورا به انقلاب بودند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اسارت اهل بیت تنها کتک خوردن، تشنگی و گشنگی نبود بلکه حرکت رسانه ای قوی برای تبدیل حرکت عاشورا به انقلاب و دگرگون سازی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در همایش رهروان زینبی و در جمع بانوان ولایی منطقه پنجتن مشهد، گفت: بعد از واقعه عاشورا فصل دوم عاشورا شروع می شود و خواهران راهروان زینبی بعد از هزار و سیصد و چند سال از عاشورا امروز با حضور در عرصه این انقلاب در پاسداشت راه زینب اثرگذار هستند.

وی حضور زن و کودک در عاشورا را با هدف و برنامه دانست و اظهار کرد: هم امام حسین(ع) برای همراه داشتن 84 زن و بچه در کربلا و هم عمر سعد برای شکنجه و اذیت و آزار اهل بیت سیدالشهدا(ع) برنامه داشتند، هر کدام از اهل بیت امام حسین(ع) از زن و کودک رسالت و دستورالعملی داشتند و اهل بیت حضرت برنامه دشمن را شکست دادند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که حضور زن و کودک در کربلا جزئی از حرکت انقلابی سیدالشهدا بود، ابراز کرد: برخی اسارت خاندان سیدالشهدا(ع) را مسیر طبیعی جنگ می دانند که اقتضای طبیعی جنگ چنین بوده است تا اهل بیت بعد از شهادت امام حسین(ع) و یارانش در راستای تداوم کینه دشمن نسبت به امام حسین(ع) شکنجه و سرکوب شوند و ما امروز بر مظلومیت آن ها عزاداری کرده و اشک بریزیم در حالی که اصل مطلب چنین نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مظالمی که لشکر عمر بن سعد بر اهل بیت امام حسین(ع) وارد کردند به خاطر کینه نبود و بیشتر لشکریان به خاطر مصالح خود به میدان آمده بودند و تنها اقلیت حدود 100 نفر از خوارج زمان امیرالمومنین(ع) در لشکر سی هزار نفره عمر بن سعد بودند که می خواستند انتقام نهروان را از امام حسین(ع) بگیرند که شمر از آن جمله بود.

وی با اشاره به جنگ ناجوانمردانه در کربلا، گفت: آن چه در کربلا صورت گرفت یک زد و خورد ناجوانمردانه بود، سی هزار نفر در برابر 105 نفر قرار داشتند که در محاسبه نظامی 105 نفر لشکر سیدالشهدا(ع) برنده جنگ بودند، جنگ از صبح شروع و تا عصر ادامه یافت و دشمن 5 هزار نفر کشته داد.

آیت الله علم الهدی در مورد تعداد لشکریان سپاه امام حسین(ع) اظهار کرد: این که یاران حضرت در کربلا را 72 تن اعلام می کنند به این خاطر است که در همان اول جنگ 41 نفر از اصحاب سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیدند سپس حضرت سپاه تشکیل دادند که تعداد آن ها 72 نفر بود.

امام جمعه مشهد اسیران کربلا را رسانه عاشورا بیان و ابراز داشت: در آن زمان رسانه نبود و ارتباطات اجتماعی توسعه نداشت و این که در جایی یک زد و خورد و جنگ صورت گرفته است، روشن نشده و در تاریخ ثبت نمی شد بنابراین سیدالشهدا(ع) این 84 زن و بچه را با خود به شام آورد تا این مسیر اسارت را طی کرده و به بیان خطبه و سخنرانی پرداخته و انقلاب و دگرگونی ایجاد کنند تا همه جامعه را تحت تأثیر قرار دهد و در تاریخ ثبت شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: اسارت اهل بیت تنها کتک خوردن، تشنگی و گشنگی نبود بلکه حرکت رسانه ای قوی برای تبدیل حرکت عاشورا به انقلاب و دگرگون سازی بود، اهل بیت سیدالشهدا(ع) در مسیری که در اسارت طی می کردند به خطبه خوانی، سخنرانی، بیدارسازی و هشدار سازی می پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: شام 4 سال تحت تأثیر معاویه بوده و ضد امیرالمومنین(ع) پرورش یافته بود و اهل بیت سیدالشهدا(ع) به مدت ده روز در شام اسیر بودند اما زمان ورود و خروج آن ها از این شهر بسیار متفاوت بود، وقتی این اسرای کربلا وارد شام شدند مردم جشن گرفته بودند اما وقتی بعد از ده روز از شام خارج شدند، این شهر سیاه پوش شده بودند و مردم شام با اشک و زاری اهل بیت را بدرقه می کردند و این دگرگونی نتیجه روشنگری حضرت زینب و دیگر اهل بیت امام حسین(ع) بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات