۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۲۰۴۰۳
سخنران حرم مطهر رضوی:

جهاد با نفس از بزرگترین جهادها است

جهاد با نفس از بزرگترین جهادها است
حجت الاسلام جمالی گفت: انسان باید جهاد با نفس داشته و توبه کند اما اگر اصرار به گناه داشته باشد و توبه نکند، شیطان وی را وادار به تکرار و علنی کردن گناه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جمالی، کارشناس مذهبی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به پرهیز از گناه و معصیت در زندگی تأکید کرد.

وی جهاد با نفس را از بزرگترین جهادها بیان و اظهار کرد: انسان باید جهاد با نفس داشته و اگر گناهی را مرتکب شد، برگردد و توبه کند اما اگر اصرار به گناه داشته باشد و توبه نکند، شیطان وی را وادار به تکرار گناه می کند تاجایی که قبح گناه برای وی می ریزید و گناه خود را علنی می کند.

حجت الاسلام جمالی افزود: خداوند انسان را با فطرت پاک آفریده است و آن ها را هدایت کرده است اما اگر این فرد به دستورات دین از جمله مسأله حجاب بی توجه باشد بعد از مدتی بی حجابی را تکرار کرده و در ادامه آن را علنی و اجرا می کند.

سخنران حرم مطهر رضوی به انجام گناه به دو روش خفا و آشکارا اشاره و ابراز کرد: به گناهی که در خفا انجام می شود «ذنب» گفته شده و به کسی که این گناه را انجام می دهد «مذنب» می گویند چنین فردی وقتی گناه را انجام می دهد اول خودش خود را مورد سوال قرار می دهد.

وی ادامه داد: اما به گناهی که آشکارا انجام می شود «فسق» گفته شده و به کسی که این گناه را انجام می دهد «فاسق» می گویند که فرد فاسق انجام گناه برایش اهمیتی ندارد و به دنبال گناه و معصیت خود است.

حجت الاسلام جمالی افزود: گاهی فاسق؛ فرد، سازمان، تشکیلات و یا حکومت است که بعد از رحلت پیامبر حکومت، قدرت و مکنت به دست کذاب و فاسق افتاد و کار امت اسلام به جایی رسید که رییس جامعه اسلامی (یزید) به صورت علنی شراب می خورد و قمار می کرد و امام حسین(ع) نیز با چنین شخصی بیعت نکرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات