۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۲۰۴۲۹
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین:

دستیابی به توسعه پایدار نیازمند توسعه فرهنگی است

دستیابی به توسعه پایدار نیازمند توسعه فرهنگی است
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم باید به دنبال توسعه فرهنگی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی به منزله ستاد فرماندهی فرهنگ عمومی است و می‌باید همه با دغدغه‌مندی و هم‌افزایانه در این جلسات شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: فرهنگ از جایگاه بسیار ارزنده‌ای برخوردار است و به عنوان هویت هر ملت و سرزمینی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم باید به دنبال توسعه فرهنگی باشیم. بسیاری از کشورهای دنیا در حوزه‌های اقتصادی و مادی ممکن است به توسعه و پیشرفت رسیده باشند اما از آنجایی که شاید پیوست فرهنگی همراه این توسعه نبوده است، به سر منزل مقصود نرسیده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: ما در نظام اسلامی به دنبال یک مدل فرهنگ اسلامی هستیم که بر مبنای آیات قرآن بنیانگذاری شده باشد تا انسان محور اصلی آن قرار گیرد و مبتنی بر رحمت و رشد انسان باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: انقلاب اسلامی زمینه تثبیت و توسعه مدل فرهنگیِ رحمانی را فراهم کرد و همگی باید قدردان این نعمت الهی باشیم. در طول چهل سال گذشته قدم‌های جدی در این مسیر برداشته شده است اما مطمئناً تا رسیدن به سر منزل مقصود راهی طولانی در پیش داریم.

وی افزود: از همه جهت در تهاجم بیگانگان قرار داریم و امروز به خاطر ارتباطات گسترده در فضای مجازی، مرزهای جغرافیایی، زمان و مکان در نوردیده شده است و در این شرایط حساس لازم است با برنامه‌ریزی دقیق، جامع و فعالانه وارد عرصه شویم.

ارسال نظرات