۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۲۰۶۷۸

حملات به تاسیسات نفتی سعودی شکنندگی اقتصاد عربستان را آشکار کرد

حملات به تاسیسات نفتی سعودی شکنندگی اقتصاد عربستان را آشکار کرد
یک رسانه عرب زبان در گزارشی با اشاره به عملیات بزرگ ارتش و کمیته های مردمی یمن علیه تاسیسات نفتی در شرق عربستان به شکنندگی اقتصاد سعودی پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، العهد در گزارشی با اشاره به عملیات بزرگ ارتش و کمیته های مردمی یمن علیه تاسیسات نفتی در شرق عربستان آورده است: این حملات شکنندگی اقتصاد عربستان را نشان می دهد در حالی که رسانه های سعودی به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق هستند.

این رسانه می نویسد: حمله به آرامکو در بقیق و هجرة خریص در روز شنبه گذشته شکنندگی اقتصاد عربستان و سرعت تاثیر آن در قبال این قبیل حملات را نشان می دهد. این در حالی است که رسانه های سعودی سعی در کم اثر جلوه دادن موضوع و کاهش خسارات دارند.

العهد نوشت: ناظران بر این باورند که حمله به بقیق معادله هدف قرار دادن صد هدف و بیشتر از حیث اهمیت راهبردی است. روزنامه واشنگتن پست و فارین پالیسی تاکید کردند که این حمله سبب توقف ۵.۷ میلیون بشکه در روز یعنی معادل ۶ درصد از نفت خام دنیا و نیمی از تولید عربستان شده است.

این رسانه می افزاید: بوق های رسانه ای سعودی مدعی هستند که حملات تاثیری بر اقتصاد عربستان نداشته است و بازدید وزیر انرژی عربستان به بقیق را برجسته جلوه دادند و مدعی شدند که این حمله تاثیری چندانی نداشته است. روزنامه الریاض نوشت که این انفجارها تاثیری بر اقتصاد ملی نداشته است. روزنامه الوطن اعلام کرد که عربستان سریعا تاسیسات را راه اندازی کرده است! کمبود از طریق ذخایر جبران خواهد شد زیرا ریاض ۵ مرکز ذخیره در زیر زمین در مناطق مختلف کشور ایجاد کرده است که گنجایش دهها میلیون بشکه را دارد و در مواضع بحران ها استفاده می شود و این مراکز در سالهای ۱۹۸۸ و ۲۰۰۹ ایجاد شده است و دهها میلیارد دلار هزینه برای آنها شده است! روزنامه عکاظ هم نوشت که به گواه مسئولان اروپایی این حملات تاثیری نداشته است و این حملات تاثیری بر جریان نفت جهانی ندارد و توقف محدود از طریق ذخایر فراوان عربستان جبران خواهد شد! روزنامه الاقتصادیه عربستان هم با نقل حرفهای وزیر انرژی آمریکا در این راستا حرکت کرد./847/ب

منبع: مهر

ارسال نظرات