۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۶۲۰۹۴۲
حجت الاسلام صابری اراکی:

عدم تعهد و تخصص منجر به رانت و اختلاس می شود

عدم تعهد و تخصص منجر به رانت و اختلاس می شود
عضو جامعه مبلغان کشور گفت: عدم تعهد و تخصص در پست‌های حساس منجر به رانت و اختلاس می‌شود، اما افراد متدین و صالح و متعهد خدمتگزار ملت و کشور می‌شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین صابری اراکی چهارشنبه شب در مراسم عزاداری هیات حضرت ابوالفضل (ع) مسجد امیرالمومنین کاشان، در ادامه سلسله مباحث روش و مدل و سبک زندگی دینی گفت: ملاک دین خصلت‌های برجسته اخلاقی و رفتاری است.

وی افزود: نفاق، تظاهر، ریا و دورویی در ملاک دین جایگاهی ندارد، چرا که حریت و آزادی جویی و آزادی خواهی و استقلال از ملاک‌های دین است.

حجت الاسلام صابری اراکی مهر و محبت، الفت و برادری و برابری، اتحاد و انسجام را لازمه جامعه دینی و اسلامی دانست و اظهار داشت: درجامعه دینی و اسلامی تفرقه افکنی و فرافکنی و فرد گرایی جایگاهی ندارد.

به گفته وی، احسان و انفاق و کمک به نیازمندان از نیاز‌های جامعه دینی و اسلامی است و در چنین جامعه‌ای نباید انسان نیازمند وجود داشته باشد.

عضو جامعه مبلغان کشور در ادامه با تأکید بر لزوم کار و تلاش مضاعف در کشور، اظهار داشت: مشکلی که امروز در کشور در حال گسترش و توسعه است این است که جوان‌ها می‌خواهند یک شبه پله‌های ترقی را پشت سر بگذارند.

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: عدم تعهد و تخصص در پست‌های حساس منجر به رانت و اختلاس می‌شود، اما افراد متدین و صالح و متعهد خدمتگزار ملت و کشور می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سبک زندگی دینی رسیدگی به افراد نیازمند سفارش شده است، گفت: امروز در حالیکه دریافت حقوق‌های اندک زیر خط فقر اداره زندگی را برای بخش زیادی از مردم جامعه سخت کرده است، اما برخی دیگر علاوه بر دریافت حقوق، مزایای زیاد دیگری را هم دارند.

به گفته وی ۱۲ ساعت کار و تلاش و دریافت دستمزد زیر خط فقر با هیچ معیاری در جهان قابل محاسبه نیست.

رییس انجمن خیرین قرآنی استان مرکزی در ادامه به لزوم توجه به معیشت بازنشستگان و تکریم آن‌ها در دوران بازنشستگی تأکید کرد و گفت: صنعت بیمه باید بازنشستگان را همراهی و همیاری کند.

حجت الاسلام صابری اراکی با اشاره به اینکه در سبک زندگی دینی فقرزدایی را باید از خانه و خانواده آغاز کرد افزود: وجوهات و انفاق و احسان و زکات و خمس هر شهرستان باید برای نیازمندان همان شهرستان هزینه شود.

وی در ادامه جامعه دینی امروز را نیازمند داشتن غیرت خواند و اضافه کرد: غیرت و حیا و حجاب و عفت به صورت مشترک برای زن و مرد است و همه این‌ها صفات ارزشمند و برجسته‌ای است که انسان باید برای کسب آن تلاش کند.

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: اگر برخی از جمله فرهنگیان برای تأمین هزینه زندگی کار و تلاش مضاعف دارند برای این است که غیرت دارند و مامور به انجام وظیفه هستند و فرزندان ما را نه با حقوق بلکه با غیرت خود با سواد می‌کنند و این‌ها کسانی هستند که تا کنون نه اختلاس کرده اند و نه حقوق نجومی دریافت کرده اند.

به گفته امروز طلاب و کارمندان و کارگران و صنعتگران کشور با عشق و با تمام وجود تلاش می‌کنند و پاک زندگی می‌کنند و غیرت دینی و مذهبی دارند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات