۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۲۱۰۰۴

تاکید علمای لبنان بر اعدام مزدور رژیم صهیونیستی

تاکید علمای لبنان بر اعدام مزدور رژیم صهیونیستی
علمای شیعه و اهل تسنن لبنان بر اعدام «عامر الفاخوری» از مزدوران رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت و شیخ احمد القطان رییس جمعیت «قولنا و العمل» با حجت الاسلام شیخ احمد قبلان مفتی شیعیان لبنان دیدار و گفت وگو کردند.

حجت الاسلام احمد قبلان در این دیدار بر اهمیت همکاری و هماهنگی میان جریان های مختلف سیاسی و حرکت در مسیر پیشرفت اقتصادی که موجب افزایش اطمینان به دولت و کاهش مشکلات مالی و اجتماعی می شود، تاکید کرد و اظهار داشت: مشکلات لبنان افزایش یافته است بنابراین حکومت بدون در نظر گرفتن اهداف و اغراضی سیاسی، کوچک و خارج از مسائل سهم خواهی های حزبی باید به وظیفه خود در حل بحران های موجود عمل کند.

شیخ احمد القطان هدف از این دیدارهای را تاکید بر حفظ وحدت ملی و اسلامی دانست و تصریح کرد که با حفظ وحدت می توان به ثبات در لبنان رسید. حمایت از سه محور، مقاومت، مردم و ارتش در دوران کنونی بسیار ضروری است زیرا جبهه مقاومت توانسته که رعب و وحشت را در دل رژیم اشغالگر صهیونیستی ایجاد و توازن منطقه را به نفع خود تغییر دهد.

وی خواستار اعدام «عامر الفاخوری» شد و تصریح کرد که الفاخوری جلاد مردم کشور خود و مزدور رژیم اشغالگر صهیونیستی بود بنابراین باید در مقابل چشم مردم لبنان اعدام شود تا عبرتی برای سایر مزدوران شود.

شیخ عبدالرزاق نیز در این دیدار اظهار داشت: دستگاه های امنیتی باید مزدوران و خائنان لبنانی که برای رژیم اشغالگر صهیونیستی فعالیت می کنند را شناسایی سازند. عامر الفاخوری یکی از مزدوران اسرائیل محسوب می شوئد که در شکنجه مردم لبنان دست داشته است.

گفتنی است که پس از اینکه عامر الفاخوری فرمانده بازداشتگاه الخیام و معروف به «قصاب الخیام» در زمان اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی در دادگاه نظامی بیروت حاضر شد، قاضی تحقیقات نظامی لبنان حکم جلب وی را صادر کرد.

موعد جدید بازجویی از الفاخوری پس از تکمیل درخواست تیم وکلای آمریکایی وی مبنی بر بازجویی مجدد توسط انجمن وکلای لبنان مشخص خواهد شد.

الفاخوری که فرمانده بازداشتگاه الخیام بود که اسرائیل آن را در زمان اشغال جنوب لبنان ساخته بود، پس از اینکه حکم‌های جلب صادره درباره وی حذف شدند، از طریق فرودگاه بین‌المللی بیروت از آمریکا وارد لبنان شد.

بازگشت الفاخوری خشم مردمی را برانگیخت و موجب شد دستگاه‌های امنیتی و قضایی لبنان برای شناسایی شیوه ورود او به کشور از طریق فرودگاه بیروت آن هم بدون بازداشت وی وارد عمل شوند، به ویژه اینکه او به اتهام تعامل با دشمن صهیونیستی و ارتکاب جنایت‌هایی علیه بازداشتی‌ها و اسرایی که در داخل بازداشتگاه الخیام آنها را شکنجه می‌کرد، توسط دستگاه قضایی تحت تعقیب قرار دارد.

تحقیقات اولیه درباره شیوه ورود الفاخوری به لبنان موجب بازداشت سرتیپی در ارتش این کشور با اتهام تسهیل در تردد الفاخوری شده است و این نیروی نظامی در حال حاضر تحت بازجویی ارتش لبنان قرار دارد.

همچنین منابع آگاه به شبکه الجزیره اعلام کردند، الفاخوری از سوی طرف‌های لبنانی با نفوذ در قدرت، برای بازگشت به بیروت بدون بازداشت یا محاکمه اطمینان خاطر حاصل کرده بود.

ارسال نظرات