۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۶۱۵۵۰۱

مفتی شیعیان لبنان نسبت به وضعیت اسفبار این کشور هشدار داد

مفتی شیعیان لبنان نسبت به وضعیت اسفبار این کشور هشدار داد
مفتی شیعیان لبنان بر ضرورت حل مشکلات مردم و تشکیل دولت ملی که درد و رنج ملت را می داند، تاکید کرد.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان مفتی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین (علیه السلام) واقع در منطقه «برج البراجنه» برگزار شد، ریشه مشکلات لبنان را حکومت طائفه ای دانست و تصریح کرد که فعالیت و حکومت طائفه ای موجب تعطیلی همه چیز می شود، زیرا متاسفانه هیچ گونه توجهی به مشکلات کشور و مردم صورت نمی گیرد.
وی افزود: مسؤولان سیاسی مردم را با شعار مبارزه با فساد به پای صندوق های رای می آورند، اما پس از آنکه به منصب های دولتی دست پیدا کنند به انواع فساد می پردازند زیرا در نظر بسیاری از طرف های سیاسی، کشور به مانند یک وسیله است.
مفتی شیعیان لبنان تصریح کرد: وضعیت مردم لبنان از نظر اقتصادی بسیار اسفبار است و سیاست های اتخاذ شده در این راستا ناکارآمد بوده و تاثیر در رفع مشکلات و افزایش فرصت های شغلی نداشته است.
وی زندگی مسالمت آمیز و مشترکت در کنار مسیحیان را از حقوق آنان دانست و اظهار داشت: ما خواستار یک دولت ملی و خالی از هر گونه بازی های سیاسی و طائفه ای هستیم و ملت لبنان هیچ گونه دشمنی میان خود ندارند و بلکه زندگی و هدف واحدی دارند.
شیخ قبلان خطاب به سیاستمداران گفت: مشکل در شما است که بر اساس طایفه گرایی و سهمیه بندی قدرت صحبت می کنید در حالی که کشور به دلایل مشکلات اقتصادی و معیشتی و نیز بیکاری و ضعف خدمات دولتی از جمله قطع برق در معرض تهدید قرار دارد، اما شما به دنبال تفسیر فلان ماده از قانون اساسی هستید، شما از کدام دسته از مردان دولتی هستید؟
وی در ادامه لحن تند و انتقاد آمیز از وضعیت کنونی لبنان و با بیان اینکه کارد به استخوان رسیده است، خطاب به سیاستمداران گفت: از خدا بترسید و دولت را با بحران های ساختگی به اسارت در نیاورید.
ارسال نظرات