۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۲۱۰۲۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
برگزاری جشنواره شعر پلاک‌های گمشده و انتشار فراخوان‌ها و برگزاری نمایش‌های مرتبط با محرم چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، زهره عباس زاده، دبیر چهارمین جشنواره شعر پلاک‌های گمشده و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامشیر در جلسه بزرگداشت هفته دفاع مقدس از برگزاری چهارمین جشنواره شعر پلاک‌های گمشده با حضور شاعران خوزستانی خبر داد و گفت: این جشنواره در محور‌های دفاع مقدس و شعر مقاومت و دفاع مقدس و جنگ نرم برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره با بیان اینکه جشنواره شعر پلاک‌های گمشده در روز پنج شنبه ۴ مهرماه ۱۳۹۸ در مجموعه فرهنگی هنری رضوان شهرستان رامشیر برگزار خواهد شد، عنوان داشت: علاقه‌مندان حوزه شعر می‌توانند آثار خود را تا روز شنبه ۳۰ شهریورماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

عباس زاده بیان داشت: امسال بخش کودک و نوجوان به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جشنواره شعر پلاک‌های گمشده در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامشیر در پایان اظهار داشت: شاعران می‌توانند با قالب‌های شعر کلاسیک و شعر سپید در چهارمین جشنواره شعر پلاک‌های گمشده شرکت کنند.

انتشار فراخوان ششمین سوگواره عکس و پوستر محرم استان خوزستان

فراخوان ششمین سوگواره عکس و پوستر محرم استان خوزستان در سه بخش عکاسی حرفه‌ای، عکاسی با تلفن همراه و طراحی پوستر در شهرستان بندر ماهشهر منتشر شد.

این جشنواره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر با همکاری کانون بسیج هنرمندان، حوزه مقاومت بسیج صنایع پتروشیمی و شهرداری شهید چمران برگزار خواهد شد.

سوگواری محرّم، عزاداری‌ها و یادبود‌هایی است که به مناسبت شهادت حضرت حسین بن علی (ع) و جمعی از یاران با وفای ایشان در واقعه کربلا انجام می‌شود و به همین مناسبت «ششمین سوگواره عکس و پوستر محرم استان خوزستان» در بندرماهشهر برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در ششمین سوگواره محرم باید حداکثر ١٥ اثر خود را تا دهم مهرماه سال جاری به دبیرخانه این سوگواره واقع در فاز ٣ بندرماهشهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.

برگزاری ویژه برنامه «نذر کتاب» در بندرماهشهر

سید احمد محفوظیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر  اظهار داشت: هر ساله همه اقشار و آحاد جامعه برای نشان دادن عشق و علاقه خود به حضرت اباعبدلله الحسین (ع) به هر نحوی در سطح جهان فعالیت کرده و علم عشق، ادب، فرهنگ و ایثار امام حسین (ع) را بلند می‌کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر افزود: امسال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن ادبی آفاق ویژه برنامه «نذر کتاب» در شب تاسوعا و عاشورا در مقابل حسینیه عاشقان ثارالله واقع در خیابان طالقانی شهرستان بندرماهشهر برپا نمود.

وی با تاکید بر اینکه هدف از این نذر، ترویج کتاب و کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه در شهرستان بندرماهشهر بوده است، اضافه کرد: عناوین کتاب‌ها متناسب با ایام محرم و عاشورا است و بیش از هزار جلد کتاب در این نذر توزیع شد.

محفوظیان عنوان داشت: این کتب در دو بخش کودکان و بزرگسالان بوده و سعی بر تنوع در نوع کتاب‌ها بوده که امیدواریم این طرح در مناسبت‌های مختلف و با همکاری بیشتر مردم در سطح شهرستان بندرماهشهر ادامه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در کنار توزیع کتاب ها، خوشنویسان مطرح شهرستان بندرماهشهر به خوشنویسی ابیاتی در مدح ماه محرم، واقعه عاشورا و حضرت اباعبدلله الحسین (ع) پرداختند.

اجرای نمایش محیطی از «کربلا تا شام» در آغاجاری

نمایش محیطی «از کربلا تا شام» توسط گروه تعزیه و شبیه خوانی کاروان نینوا طی روز‌های ١٩ و ٢٠ شهریورماه ساعت ٢١:٣٠ در فضای باز جنب مسجد امام جعفر صادق (ع) شهرستان آغاجاری با استقبال بسیار خوب مردم اجرا شد.

در این نمایش محیطی مجید امیر محسنی، مسلم یزدانفر، محسن پورعلی، فواد سیاحی نسب، مصطفی تمیمی پور، سید قاسم نصیری، مرتضی شلالی، اشکان عوض زاده و جواد قلی پور به عنوان بازیگر و تعدادی از فعالان حوزه فرهنگی مسجد امام جعفر صادق (ع) به عنوان بازیساز به ایفای نقش پرداختند.

لازم به ذکر است که از اجرای این نمایش مسؤولان شهری از جمله امام جمعه آغاجاری، شهردار آغاجاری و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاجاری دیدن کردند.

نمایش محیطی «از کربلا تا نینوا» توسط گروه تعزیه و شبیه خوانی کاروان نینوا، دفتر انجمن هنر‌های نمایشی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت امناء مسجد امام جعفر صادق (ع) تولید و اجرا شد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات