۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۲۱۲۷۲

اسلام‌هراسی ترامپ و نقش مسلمانان در انتخابات آتی آمریکا

اسلام‌هراسی ترامپ و نقش مسلمانان در انتخابات آتی آمریکا
رییس جمهور آمریکا در سیاست‌های انتخاباتی خود مسلمانان را به عنوان آخرین اولویت تلقی‌ می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا را می‌توان به عنوان بزرگترین انتخابات سیاسی در سطح بین‌المللی تلقی کرد. به نظر می‌رسد که با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده در مورد دونالد ترامپ و عملکرد وی در عرصه جهانی این انتخابات از اهمیت زیادی برای همه کشورهای جهان برخوردار است.

در داخل آمریکا و در صحنه سیاست داخلی این کشور هم مسائل مختلفی در مناظرات و نظرسنجی‌های انتخاباتی مطرح می‌شود که مشکلات مختلف نژادی، قومی و مذهبی از مهمترین موضوعات اجتماعی در کنار مسائل دیگر مانند مالیات‌ها و نظام بهداشتی در این کشور به حساب می‌آیند.

به طور کلی نقش اقلیت‌های قومی و نژادی در انتخابات آمریکا، به عنوان سرزمین مهاجران و ملیت‌های مختلف، در صحنه سیاست داخلی و خارجی این کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است. لابی‌های گوناگونی از سوی اقوام و مذاهب مختلف در عرصه سیاست آمریکا تشکیل می شود که گاه از نظر تأثیرگذاری اهمیتی فراتر از نمایندگان پارلمان و مجلس سنای این کشور دارند. از مهمترین لابی‌های آمریکا می‌توان به کمیته یهودیان آمریکا (American Jewish Committee) موسوم به AJC، کمیته ملی ارامنه آمریکا (The Armenian National Committee of America) و لابی آمریکاییان کوبایی تبار (Cuban-American lobby) اشاره کرد.

اما جمعیت مسلمانان آمریکا که در آمار های جمعیتی این کشور تعداد آنها تا مرز ۹ میلیون نفر هم ذکر شده به طور کلی فاقد یک لابی منسجم که شامل تمام مسلمانان این کشور شود، هستند. بزرگترین لابی و انجمن مسلمانان آمریکا تنها شامل لابی اعراب آمریکایی است که بیشترین دغدغه خود را، روابط آمریکا و کشورهای عربی و نه مسلمانان آمریکا می‌داند.

عملکرد دونالد ترامپ که به عنوان نامزد جمهوری خواهان در سال ۲۰۱۶، به پیروزی رسید به قدری با همتایان گذشته خود در مورد مسائل بین‌المللی متفاوت بوده که عده‌ای عقیده دارند که ترامپ علی‌رغم اینکه نامزد جمهوری خواهان بوده اما نماینده جریان سومی در سیاست داخلی آمریکا محسوب می‌شود که نمونه‌های مشابه آن را در کشورهای دیگر مانند برزیل، بریتانیا، فیلیپین و برخی دیگر از کشورهای اروپایی می‌توان دید./983/ب

منبع:  ایکنا

ارسال نظرات