۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۲۱۴۰۹
رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی:

۵ نخبه قرآنی خراسان شمالی به مسابقات کشوری راه یافتند

۵ نخبه قرآنی خراسان شمالی به مسابقات کشوری راه یافتند
رییس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: پنج نفر از نخبگان قرآنی استان به مرحله کشوری چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافتند.

حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا، رییس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان خراسان شمالی در خردادماه امسال و در سراسر شهرستان‌های این استان برگزار شد.

وی افزود: فعالان قرآنی شهرستان‌های گرمه و جاجرم در تاریخ بیست و ششم خرداد، بجنورد و آشخانه ۲۸ خرداد، شیروان و فاروج ۲۹ خرداد و اسفراین ۳۰ خرداد به رقابت با یکدیگر پرداختند.

حجت‌الاسلام صالحی نیا با بیان اینکه مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان خراسان شمالی در ششم تیرماه برگزار شد خاطرنشان کرد: مرحله استانی انتخابی مسابقات سراسری قرآن کریم در مسجد امام خمینی (ره) شهرستان اسفراین برگزار شد.

وی با بیان اینکه 800 نفر در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات حضور داشتند تصریح کرد: در مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خراسان شمالی، 89 نفر خواهر و 70 نفر برادر و درمجموع 159 به رقابت پرداختند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در ۱۵ رشته قرآنی برگزار شد، گفت: رشته‌های قرآنی حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث قرآن و تفسیر قرآن کریم، رشته‌های قابل‌رقابت در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم بود.

وی با بیان اینکه در شروع مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات قرار بر برگزاری مرحله کشوری مسابقات در شهریورماه بود تصریح کرد: بنا بر تاخیراتی که در برگزاری مراحل شهرستانی و استانی این دوره از مسابقات رخ داد، مرحله کشوری این دوره از مسابقات به مهرماه موکول شد.

حجت‌الاسلام صالحی نیا با بیان اینکه مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان اصفهان برگزار می‌شود تصریح کرد: مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرآن کریم از روزهای ابتدای ماه مهر تا نوزدهم مهرماه در شهر اصفهان و با حضور 830 نفر از نخبگان قرآنی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پنج نفر از فعالان قرآنی استان خراسان شمالی با دیگر شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات قرآن کریم به رقابت می‌پردازند گفت: چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در هشت رشته اذان، ترتیل، قرائت، حفظ کل، حفظ 10 جز، حفظ 20 جز، همخوانی، همسرایی و دعاخوانی برگزار می‌شود.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود تصریح کرد: مسابقات بخش خواهران از یازدهم تا نوزدهم مهرماه در هفت رشته همخوانی، همسرایی، دعاخوانی، ترتیل، قرائت، حفظ کل، ۲۰ و ۱۰ جزء برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پنج نفر نخبه قرآنی راه‌یافته از خراسان شمالی به مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از خواهران این استان هستند خاطرنشان کرد: در بخش برادران نیز استان خراسان شمالی نمایندگانی در مرحله کشوری دارد.

حجت‌الاسلام صالحی نیا گفت: برگزیدگان مرحله کشوری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم و قرائت به سی و هفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم راه می‌یابند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات