۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۲۱۴۲۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

آموزش‌ و پرورش باید به دنبال خلق اشخاص کارآمد باشد

آموزش‌ و پرورش باید به دنبال خلق اشخاص کارآمد باشد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: انتظار می‌رود آموزش‌وپرورش کشور با بهره‌گیری از سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور به دنبال خلق و پرورش اشخاص کارآمد برای کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه اسماء مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه سندی با عنوان سند تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش در 15 جلسه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب‌شده است، انتظار می‌رود آموزش‌وپرورش کشور در تمام سطوح خود، چشم‌اندازهای این سند را مدنظر قرار دهد و در تربیت هرچه بیشتر دانش‌آموزان و خلق شخصیت‌های بزرگ و کارآمد از میان دانش آموزان برای آینده کشور، بیش‌ازپیش بکوشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به راهکاری که حضرت امام علی (ع) در خصوص تربیت شخصیت‌های بزرگ ارائه داده است گفت: امام علی (ع) می‌فرماید که باید به دنبال فراگیری و آموزش علم و دانشی سودمند و کارآمد در جامعه بود و نباید به فراگیری مطالب ناکارآمد و به‌دردنخور بود.

وی با بیان اینکه نباید چنین پنداشت که تمام تألیفات و کتب موجود در بازار مناسب و سودمند هستند تصریح کرد: برخی کتب و تألیفات، شخصیت‌های تاریخی و فرهنگی کشور را تحریف کرده‌اند و خوانندگان خود را دچار سردرگمی و دوگانگی می‌کنند و باید از مطالعه این تألیفات خودداری کرد.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: آموزش‌وپرورش علاوه بر وظایف متعددی که در تربیت هرچه بیشتر و بهتر دانش آموزان در زمینه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی دارد باید دو مسئله تولد شخصیت و تولید و پروش شخصیت را مدنظر قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه انسان‌ها دیر یا زود دچار مرگ می‌شوند و تنها شخصیت‌های بزرگ هستند که نامشان در تاریخ جاویدان می‌شود تصریح کرد: برای شخصیت‌های بزرگ مرگ معنایی ندارد و در تمام برهه‌های زمان از آن‌ها به نیکی یاد می‌شود، پس باید به دنبال پرورش شخصیت‌های جاویدان در تاریخ باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور باید به‌گونه‌ای عمل کند که با تزکیه نفس و بصیرت افزایی، افرادی دارای شخصیت بزرگ و کارآمد در جامعه پرورش دهد افزود: پرورش شخصیت‌های بزرگ در نظام آموزشی سبب می‌شود تا در آینده همین شخصیت‌های بزرگ شخصیت‌های تأثیرگذار و بزرگی همچون خود تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و بسیاری از سخنرانی‌های خود تأکید بر پرورش و استفاده درست از جوانان کشور دارد و استفاده از ظرفیت‌های کشور را نیازمند حرکت آتش به اختیار جوانان دانسته است.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر ظرفیت‌های فراوان کشور و ضعف دشمن و لزوم استفاده از فرصت‌ها خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خطاب به جوانان می‌فرماید که «شما جوانان عزیز موتور پیشران حرکت کشور هستید و باید خود را ازلحاظ روحی، معنوی، اخلاقی، صمیمی، علمی و توانایی‌های مدیریتی و تشکیلاتی آماده کنید و مدیریت کشور را به دست بگیرید.»

وی همچنین در خصوص تأثیر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در زندگی امروزی خطاب به دانش آموزان گفت: باید دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی دقت ویژه‌ای داشته باشند چراکه فضای مجازی مانند شمشیری دو لبه است که علاوه بر علم سودمند، علم مضر را هم به همراه دارد./۹۳۱۴/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات