۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۲۱۳۷۵
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

بازنگری در دروس معارف اولویت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است

بازنگری در دروس معارف اولویت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است
حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: بازنگری در دروس معارف دانشگاهی ازجمله سیاست‌های اصلی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور در سال تحصیلی جدید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، امروز در جمع مسؤولان دانشگاهی استان اظهار کرد: دانشگاه‌های کشور نیازمند تأمین محتوای آموزشی و معرفتی جدیدی هستند و باید به تأثیر فضای مجازی در فرهنگ جامعه بیش‌ازپیش اهمیت داد و در این زمینه اقدامات و سیاست‌های جدیدی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی با اشاره به لزوم تأمین محتوای مناسب فرهنگی و آموزشی و تغییر برخی از دروس معارفی موجود در لیست واحدهای آموزشی رشته‌های دانشگاهی افزود: در برخی از دروس معارفی دانشگاهی نیاز به بازنگری و به‌روزرسانی این دروس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به تأثیر زیاد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در فرهنگ جامعه و محیط آموزشی و فرهنگی دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: امروزه نمی‌توان تأثیر بسزای فضای مجازی بر فرهنگ و رفتار جوانان را نادیده گرفت و این تأثیر ایجاب می‌کند تا در خصوص فرهنگ‌سازی و پرداختن به آسیب‌ها و منفعت‌های فضای مجازی در دانشگاه‌های کشور اقدامات و برنامه‌ریزی‌های کارآمدی انجام شود.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اطلاع از وضعیت آموزشی یکی دیگر از اولویت‌های نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور است خاطرنشان کرد: تأمین محتوای آموزشی و فرهنگی مناسب در خصوص دروس معارفی برای دانشجویان، ازجمله برنامه‌های پیش روی نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه‌های کشور است.

وی تصریح کرد: دروس معارفی ازنظر محتوا، سرفصل، تهیه متون و شیوه ارائه بازنگری می‌شوند و نکات اختصاصی و به‌روز در این دروس با توجه به نیاز روز جوانان در محتوای این دروس مدنظر قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با تأکید بر اقدام جهادی در حوزه آموزش‌وپرورش جوانان خاطرنشان کرد: مسؤولان و اساتید دانشگاهی باید با نگرشی جهادی و تلاشی بی‌وقفه در پیشبرد اهداف آموزشی و فرهنگی مصوب در دانشگاه‌ها تلاش کنند و دانشجویان را برای ورود به حوزه‌های شغلی و فرهنگی آماده کنند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مسؤولیت‌پذیری در سمت‌های اجرایی کشور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید اگر مسؤولان کشور درزمینهٔ کاری خود به نقطه‌ای برسند که مشکلات دیگران را مشکل خود بدانند و در رفع آن‌ها تلاش کنند، مشکلات جامعه به‌سرعت برطرف می‌شود.

گفتنی است، در دیدار رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور با مسؤولان و اساتید دانشگاهی استان خراسان شمالی در خصوص مشکلاتی ازجمله کمبود فضای آموزشی، بازنگری در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی، توجه نظام به مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها، بهبود سواد رسانه‌ای و توسعه کمی و کیفی خوابگاه‌های دانشجویی صحبت و رایزنی شد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات