۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۱۸۳۴۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در اولویت سخنرانی‌های دهه محرم است

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در اولویت سخنرانی‌های دهه محرم است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در ماه محرم امسال هدف اصلی سخنرانی‌های مراسم عزادای، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و آشکارسازی و بیان اهمیت جایگاه خانواده است.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، اظهار کرد: در دهه محرم امسال سعی می‌شود در مراسم‌های عزاداری به مباحث فرهنگی و سیاسی ازجمله بیانیه گام دوم انقلاب و جایگاه خانواده در جامعه بیش‌ازپیش ‌پرداخته شود.

وی افزود: امسال برخلاف سال‌های پیش مراسم طلایه‌داران تبلیغ که هدف آن سازمان‌دهی مبلغان اعزامی به مساجد و هیئت‌های مذهبی استان در ماه محرم بوده و با ارائه سرفصل‌های تبلیغی و ایجاد وحدت بین روحانیان مبلغ برگزار می شد، برگزار نمی‌شود و به‌جای آن دوره آموزشی ویژه‌ای برای روحانیون اعزامی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: در این مراسم برای روحانیون اعزامی در دهه محرم بایدها و نبایدها در امر تبلیغ و تحقق شعار سال و سازوکار و دستورالعمل اجرایی و موضوعات تبلیغی به مبلغان با رویکرد تبلیغی و تبیینی بیانیه گام دوم انقلاب تبیین می‌شود.

وی با به بیان اینکه در ماه محرم امسال هزار و 500 مبلغ به تبلیغ و تبیین اهداف در نظر گرفته‌شده می‌پردازند، گفت: این تعداد مبلغ دینی به‌منظور تبیین و سخنرانی در خصوص موضوعات از پیش تعیین‌شده به شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای سراسر استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه تعداد 300 نفر از مبلغان اعزامی در استان خراسان شمالی از روحانیون غیربومی این استان هستند، تصریح کرد: از میان هزار و 500 مبلغ در نظر گرفته‌شده برای مراسم ماه محرم امسال در خراسان شمالی 600 نفر از جمعیت ائمه جمعه و جماعت مساجد، 400 روحانی از حوزه علمیه استان و حدود 500 نفر از روحانیان طرح هجرت و مستقر هستند که 300 نفر از آن‌ها از روحانیون غیربومی استان محسوب می شوند.

وی اظهار کرد: اعزام روحانیون غیربومی به استان‌های سراسر کشور بر اساس نیاز و درخواست هیئت‌های مذهبی و عزاداری در ماه محرم تعیین می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: روحانیون اعزامی غیربومی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد مقدس (خراسان) به دیگر استان‌های کشور که اعلام نیاز به روحانی کرده‌اند، اعزام می‌شوند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود مراسم شب‌های دهه اول محرم و عزاداری حضرت اباعبدالله حسین (ع) امسال در بیش از هزار و ۲۰۰ مسجد و حسینیه در سطح استان و با مشارکت هیئت‌امنا و مردم برگزار شود.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: در ماه محرم امسال برنامه‌های عزاداری شهادت امام حسین (ع) در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، جاجرم، گرمه، مانه وسملقان و راز و جرگلان و با مشارکت بیش از هزار و ۱۶۰ هیئت مذهبی در بیش از یک هزار و 200 باب مسجد و حسینیه برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر مساجد و حسینیه‌های سطح استان، در مدارس و دانشگاه‌های استان نیز مراسم‌های عزاداری، اجرای گفتمان‌های دینی با موضوعات تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، سبک زندگی حسینی، سبک عزاداری حسینی و قیام حسینی، قرائت زیارت عاشورا، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، برپایی نمایشگاه حسینی و توزیع بسته‌های فرهنگی در بین اعضای هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات