۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۲۱۴۶۰

پرفروش‌های به نشر در تابستان؛ از قصه دلبری تا اوسنه گوهرشاد

پرفروش‌های به نشر در تابستان؛ از قصه دلبری تا اوسنه گوهرشاد
مدیرعامل به‌نشر پرفروش‌های این موسسه انتشاراتی در فصل تابستان 98 را که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، حسین سعیدی مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) با اشاره به تعدادی از عناوین پرفروش‌های انتشارات به‌نشر در تابستان ۹۸ در حوزه «کودک و نوجوان» و «عمومی» اظهار داشت: ۳۸ فروشگاه این انتشارات در سراسر کشور در طول سال پاسخگوی نیاز‌های متنوع مخاطبان است و در طول فصل تابستان نیز در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در کشور، آثار مختلفی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت که نشان از ذائقه متنوع کتاب دوستان در تهیه سبد کتابخوانی دارد.
وی با بیان اینکه پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان در فروشگاه‌های به‌نشر به همین انتشارات تعلق داشت، افزود: از میان این آثار که در گروه «کتاب‌های پروانه» جای دارد، کتاب «قصه ما مثل شد» به قلم محمد میرکیانی به صورت ۱۰ جلدی و تک جلدی و در دو قطع به فروش بیش از ۲۳ هزار جلد در تابستان امسال دست یافت.
وی به دیگر کتاب پرفروش این انتشارات در گروه کودک اشاره و عنوان کرد: مجموعه هشت جلدی «یک داستان تخیلی با مفهوم قرآنی» به نویسندگی و تصویرگری کلرژوبرت نویسنده فرانسوی و مسلمان که هشت داستان تخیلی برگرفته از قرآن کریم را روایت می‌کند، به فروش حدود ۱۶ هزار جلد دست پیدا کرد.
به گفته مدیرعامل به‌نشر، مجموعه «قصه‌های حنانه» نوشته علی باباجانی عنوان دیگری از کتاب‌های پروانه انتشارات به‌نشر است که به مجموع فروش بیش از ۱۵ هزار نسخه در تابستان ۹۸ رسیده است.
سعیدی ادامه داد: «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین» به قلم مسلم ناصری شامل روایت‌های دلنشین از شیوه زندگی چهاررده معصوم توانست به فروش حدود ۱۱ هزار نسخه برسد.
مجموعه «داستان‌های شکر خدا» اثر کلر ژوبرت عنوان دیگر اثری است که مدیرعامل به‌نشر به آن اشاره و خاطرنشان کرد: در سیر خطی هر داستان از این کتاب اتفاقاتی می‌افتد که باعث می‌شود شخصیت اصلی آن متوجه یکی از مهربانی‌های خداوند شود.
وی ادامه داد: مجموعه «داستان‌های شکر خدا» بیش از پنج هزار نسخه و مجموعه «قصه‌های احکام برای کودکان» به نویسندگی حجت الاسلام مرتضی دانشمند فروش بیش از چهار هزار نسخه داشته است.
از «قصه دلبری» تا «اوسنه گوهرشاد» در سبد خرید مخاطبان
مدیرعامل به‌نشر با گریزی به فروش کتاب‌های حوزه عمومی در شعبه‌های این انتشارات اظهار کرد: «اوسنه گوهرشاد» نوشته سعید تشکری از انتشارات به‌نشر که روایتگر قیام خونین مردم در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی و زندگی گوهرشاد بیگم در دوره تیموریان در قالب رمانک فانتزی را به تصویر می‌کشد در تابستان ۹۸ فروش بیش از ۱۳ هزار نسخه را تجربه کرده است.
به گفته وی، مجموعه «زندگی پرافتخار» به قلم مرحوم محمد محمدی اشتهاردی، روایتی از داستان زندگی اصحاب پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) را به تصویر می‌کشد و مجموع فروش این مجموعه در تابستان حدود ۶ هزار نسخه است.
سعیدی متذکر شد: «دعبل و زلفا» با فروش بیش از سه هزار نسخه عنوان دیگری از پرفروش‌های به‌نشر است که این اثر به قلم حجت الاسلام مظفر سالاری نگارش شده و روایتی عاشقانه از آشنایی و زندگی پر فراز و نشیب دعبل خزاعی، شاعر اهل بیت (ع) و همسر سازش ناپذیرش زلفا است.
«قصه دلبری» عنوان دیگری از پرفروش‌های تابستان ۹۸ در فروشگاه‌های انتشارات به‌نشر بود که مدیرعامل این مجموعه به آن اشاره و تصریح کرد: این اثر روایتگر زندگی شهید محمدحسین محمدخانی، یکی از شهدای مدافع حرم که در سوریه به شهادت رسیده است که توسط همسر این شهید بزرگوار و به همت انتشارات روایت فتح منتشر شده است.
وی افزود: «قصه دلبری» در فروش فصل تابستان کتابفروشی‌های به‌نشر به فروش حدود ۳ هزار نسخه رسیده است.
سعیدی یادآور شد: «خاطرات سفیر» تالیف نیلوفر شادمهری از انتشارات سوره مهر داستان چالش‌هایی است که یک بانوی مسلمان به عنوان دانشجوی ممتاز ایرانی در فرانسه با آن مواجه شده است و فروش یک هزار و ۵۰۰ نسخه را در فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر تجربه کرده است.
وی با اشاره به دیگر عنوان کتاب پرفروش در فروشگاه‌های به‌نشر که به عنوان منبع دوازدهمین پویش مطالعاتی «روشنا» نیز قرار داشت، خاطرنشان کرد: «ادواردو» به قلم بهزاد دانشگر داستان زندگی متفاوت و حسینی یکی از ثروتمندترین مردان جهان، به نام ادواردو آنیلی است که توسط انتشارات عهد مانا منتشر شده و در این فصل به فروش بیش از یک هزار نسخه‌ای رسیده است، کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» با محوریت خاطرات سردار میرزا محمد سلگی از رزمندگان سرافراز جنگ تحمیلی و به قلم حمید حسام نیز عنوان دیگر اثر پرفروشی است که به عنوان منبع پویش مطالعاتی «کتاب قهرمان» قرار دارد و در این مدت به فروش بالایی در فروشگاه‌های کتاب به‌نشر رسیده است.
مدیرعامل به‌نشر در پایان یادآور شد: انتشارات آستان قدس رضوی دارای ۱۹ فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مشهد مقدس و ۱۹ فروشگاه و نمایندگی در شهر‌های تهران، خرم آباد، تبریز، اردبیل، شاهرود، تربت حیدریه، شهرکرد، گرگان، بجنورد، چناران، درگز، گلبهار، نیشابور، بیرجند، طبس و زاهدان، رشت، کیش و سرخس است. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات