۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۲۱۵۴۷
مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران:

حوزه علمیه تهران برای انقلابی شدن باید قدم‌های بلندتری بردارد

حوزه علمیه تهران برای انقلابی شدن باید قدم‌های بلندتری بردارد
مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران درس خواندن، تحقیق و پژوهش، توجه به مباحث روز و فقه نظام‌ساز را مهم ارزیابی کرد و نکات دیگری را نیز برای انقلابی بودن لازم دانست.

حجت السلام محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی 98-99 حوزه‌های علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این سال را به دلیل اولین سال صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری «حوزه انقلابی پیشگام در تحقق بیانیه گام دوم» نام گذاشتیم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران ادامه داد: اگر حوزه‌های علمیه بخواهند انقلابی بمانند تا بتوانند در مسیر بیانیه گام دوم پیشگام باشند، باید هم در زمینه درس، تحقیق و پژوهش کارهای ویژه‌ای انجام دهند و هم در پرداختن به مباحث روز و نیاز نظام و فقه نظام‌ساز فعالیت خوبی داشته باشند.

وی افزود: خداوند متعال را شکر که حوزه علمیه تهران تلاش‌های خوبی در زمینه‌های تهذیب و اخلاق انجام می‌دهد و باید قدم‌های بلندتری بردارد.

حجت السلام رحیمی صادق کارهای انجام شده در زمینه انقلابی‌گری در حوزه تهران را کافی ندانست و گفت: حوزه علمیه تهران باید به دو نکته دیگر نیز توجه داشته باشد تا به عنوان یک حوزه انقلابی و کارآمد شناخته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران در بیان نکات مورد توجه خود گفت: نکته اول در کنار مردم بودن، خدمات اجتماعی و غمخواری مردم است که رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از رسالت‌های حوزه علمیه بیان کردند که حوزه علمیه تهران در این زمینه فعال است.

وی نکته دوم را بصیرت‌افزایی عنوان کرد و ابراز داشت: باید روز به روز بصیرت و معرفت طلاب و آگاهی ایشان به زمان افزایش پیدا کند که هم مدیریت حوزه این تلاش را می‌کند و هم اساتید بزرگوار، بسیج اساتید و بسیج طلاب باید در این زمینه تلاش کنند./836//302/خ

تعداد بازدید : 7
محمود لطیف
ارسال نظرات