۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۲۱۶۰۱
حجت الاسلام سلیمانی:

دفاع مقدس صحنه‌ای از حضور مجاهدانه روحانیت در دفاع از انقلاب بود

دفاع مقدس صحنه‌ای از حضور مجاهدانه روحانیت در دفاع از انقلاب بود
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر گفت: هشت سال دفاع مقدس صحنه‌ای از حضور مجاهدانه روحانیت در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بوده است.
حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به رشادت‌های طلاب و روحانیان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حوزویان در ادوار مختلف تاریخ برای دفاع از دین و ارزش‌های الهی همواره پیشگام بوده اند.
 
وی با بیان این که حضور روحانیت در عرصه دفاع از دین و انقلاب همواره پررنگ بوده است، افزود: هشت سال دفاع مقدس تنها گوشه‌ای از حضور پررنگ روحانیت در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بوده است.
 
حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که جامعه امروز نیازمند شناخت بیشتری از جانفشانی‌ها و رشادت‌های روحانیت در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه آن طور که شایسته بود رشادت‌ها و مجاهدت‌های روحانیت در هشت سال دفاع مقدس برای جامعه امروز به خوبی بیین نشده است.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با بیان این که نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس باید با بهره گیری از ظرفیت‌های تبلیغی برای نسل جوان جامعه امروز تبیین شود، گفت: دشمنان در تلاش هستند این حضور را کمرنگ و بی تأثیر جلوه دهند.
 
وی با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ همواره در برابر جبهه کفر با اقتدار ایستاد و از اسلام ناب دفاع و حراست کرد، بیان داشت: هشت سال دفاع مقدس نیز صحنه‌ای از حضور مجاهدانه روحانیت در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بوده است.
 
حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که روحانیت علاوه بر پاسداری از حریم دین در برابر تجاوز دشمن خبیث نیز با اقتدار ایستاد و از حریم انقلاب و ایران اسلامی دفاع و حراست کرد، افزود: باید نقش روحانیت را از مساجد تا فرماندهی گردان‌های جنگ مورد بررسی دقیق قرار داد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بخشی از وظایف روحانیت در هشت سال دفاع مقدس تبلیغی بوده است، گفت: علاوه بر روحانیت در بخش‌های آموزشی، رزمی و حتی فرماندهی نیز نقش آفرینی کرده است.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با بیان این که روحانیت در معنویت جنگ و انتقال آن از جبهه به جامعه نقش بسیار مؤثری ایفا کرده است، افزود: روحانیت با حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل ثابت کرد که تک بعدی نیست و علاوه بر تبلیغ دین نیز در سایه عرصه‌ها می‌تواند نقش آفرین باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به 57 شهید طلبه و روحانی این مدرسه علمیه در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر جزء مدارسی است که بیشترین طلبه را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات