۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۲۱۷۶۸

برهم صالح خواستار مقابله با چالش‌های منطقه در راس آن تروریسم شد

برهم صالح خواستار مقابله با چالش‌های منطقه در راس آن تروریسم شد
رییس‌جمهور عراق در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که عراقی‌ها موفق به شکست و نابودی داعش شدند و از این طریق خطر تروریسم را از جهانیان دور کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «برهم صالح» رییس‌جمهور عراق در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواستار مقابله با چالش‌های منطقه در راس آن تروریسم شد.

برهم صالح گفت که «تاریخ ثبت خواهد که عراقی‌ها موفق شدند طرح تکفیری داعش را نابود و از جهانیان در برابر شرارت آن دفاع کنند».

وی با بیان اینکه «تروریسم از شکاف‌های سیاسی و امنیتی سوء استفاده می‌کند»، تاکید کرد که «پیروزی نظامی علیه داعش مهم است، اما این گروه تروریستی تلاش می‌کند از طریق هسته‌های خود صف‌آرایی کند».

رییس‌جمهور عراق در ادامه سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به بحران سوریه اشاره کرد و خواستار حل سیاسی بحران این کشور شد.

وی در بخش دیگر از اظهارات خود اعلام کرد که «هدف قرار دادن امنیت خلیج فارس و عربستان، امر خطرناکی است».

صالح گفت که «امنیت عراق، امنیت خلیج فارس است و ثبات عراق به نفع همه است و عدم ثبات این کشور موجب ایجاد تنش در منطقه می‌شود».

رییس‌جمهور عراق تاکید کرد که «عراق بخشی از هیچ محوری علیه هیچ کشوری و محل حمله به همسایگان نخواهد بود».

وی همچنین درباره اختلافات اربیل و بغداد در خصوص مسایل مختلف اشاره کرد و گفت که باید مشکلات دو طرف مورد بررسی قرار بگیرند و از راه گفت‌وگو حل شوند.

منبع: فارس
ارسال نظرات