۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۲۱۸۰۴
حجت الاسلام باکویی:

ضعف انگیزه، مانع رسیدن طلاب به رشد علمی و اخلاقی است

ضعف انگیزه، مانع رسیدن طلاب به رشد علمی و اخلاقی است
مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، ضعف انگیزه طلبگی را مانعی برای رسیدن به رشد علمی و اخلاقی طلاب در حوزه دانست.
حجت الاسلام باکویی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی (ره) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، داشتن هدف و انگیزه را یکی از مهم‌ترین راه‌های پایبندی به وظیفه دانست و گفت: طلبه‌ای که در زندگی فردی و تحصیلی خود بدون هدف و انگیزه باشد به طور حتم دچار سردرگمی و انحراف خواهد شد.
 
وی با بیان این که یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت بسیاری از شخصیت‌های تراز اول حوزه علیرغم همه کمبود‌ها و سختی‌های دوران تحصیل، هدف و انگیزه بوده است، افزود: داشتن هدف و انگیزه موجب سخت کوشی و ممارست در علم آموزی طلاب می‌شود.
 
حجت الاسلام باکویی با اشاره به این که انگیزه عامل نیروبخش و هدایت کننده رفتار طلبه خواهد بود، خاطرنشان کرد: داشتن انگیزه موجب حرکت طلاب به سمت رشد و تعالی خواهد شد و از انحراف و کج روی جلوگیری خواهد کرد.
 
مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، ضعف انگیزه طلبگی را مانعی برای رسیدن به رشد علمی و اخلاقی طلاب در حوزه دانست و تصریح کرد: عدم دارا بودن انگیزه و هدف، می‌تواند آسیب‌های اخلاقی، تحصیلی و تربیتی را برای طلاب حوزه ایجاد کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی از طلاب پس از سال‌ها تحصیل در حوزه دچار سرگردانی و بی هویتی در فضای حوزه می‌شوند، خاطرنشان کرد: بی انگیزگی و نداشتن یک هدف واحد مهم‌ترین عامل سوق دادن طلاب به این سمت و سو است.
 
حجت الاسلام باکویی با تأکید براین که طلبه باید بداند برای چه وارد حوزه شده و به چه دلیل به تحصیل علم در حوزه می‌پردازد، بیان داشت: طلبه‌ای که نتواند پاسخ قاطع کننده‌ای برای این دو سال پیدا کند مشخص می‌شود بدون هدف و انگیزه وارد فضای حوزه شده است.
 
مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که طلبه‌ای می‌تواند مسیر پیش روی را با موفقیت پشت سربگذارد و به مدارج عالی دست پیدا کند که تنها برای آموختن و فراگیری علم دین وارد حوزه شود، خاطرنشان کرد: کسی که برای اخذ مدرک و امرار معاش وارد حوزه می‌شود نمی‌تواند برای جامعه مفید باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید همه توان خود را برای علم آموزی در حوزه به کار گیرند، بیان داشت: طلبه‌ای که می‌خواهد در آینده به ترویج دین در جامعه بپردازد باید همه دغدغه او علم آموزی و کسب تقوا باشد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات