۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۲۱۸۰۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

خوب درس خواندن و آراسته شدن به ارزش های انقلابی رسالت امروز طلاب

خوب درس خواندن و آراسته شدن به ارزش های انقلابی رسالت امروز طلاب
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، وظیفه یک طلبه را خوب درس خواندن، همراه با تقوا و آراسته شدن به ارزش های انقلابی، جهادی و استشهادی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: انگیزه هایی برای پاک کردن نام شهدا وجود دارد که نام شهید برداشته شود و مردم خاطره دفاع مقدس و شهادت را فراموش کنند.
 
وی، حذف نام شهدا را موجب برداشته شدن روح انقلابی در جامعه دانست و افزود: اگر چنین هدفی در کار باشد به تدریج ارزش ها در جامعه برداشته می شود و جامعه اسلامی که در آن جهاد و شهادت نباشد به سمت سکولار شدن پیش می رود.
 
حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود انقلابی بودن را یکی از مهم ترین شاخص های طلاب جوان حوزه های علمیه دانست و گفت: طلبه باید انقلابی بوده، درس بخواهد و مجاهد باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه انقلابی به طور حتم در مسیر علم آموزی موفقیت های بیشتری را کسب خواهد کرد، ادامه داد: باید این نگاه و تفکر بیش از پیش در میان حوزویان تقویت شود چون یکی از راه های مهم نشاط علمی در حوزه ترویج تفکر انقلابی است.
 
امام جمعه نکا با اشاره به این که حوزه باید در توجه به اصول و آرمان های انقلاب پیشگام باشد، بیان داشت: امروز تربیت و پرورش طلاب مهذب و انقلابی یک اصل مهم در حوزه است که مورد نظر همه مسؤولان است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که وظیفه یک طلبه خوب درس خواندن، همراه با تقوا و آراسته شدن به ارزش های انقلابی، جهادی و استشهادی است، تصریح کرد: طلبه و عالم، باید خداجوی، خداخواه و خداترس باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید درس، بحث و کتاب را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: جدی گرفتن نشانه دارد و نشانه آن تلاش شبانه روزی و دغدغه مند بودن نسبت به علم است.
 
حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که از نشانه های جدی گرفتن درس این است که طلاب قبل از استاد در کلاس حاضر باشند، ادامه داد: طلبه باید همواره تلاش کند خود را به استاد نزدیک کند و علم استاد برای خود ذخیره کند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات