۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۲۱۸۳۳
استاد حوزه:

انقلاب اسلامی یک تفکر دینی مبتنی بر قیام عاشورا است

انقلاب اسلامی یک تفکر دینی مبتنی بر قیام عاشورا است
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی انقلاب اسلامی را یک تفکر دینی مبتنی بر قیام عاشورا خواند و تاکید کرد که این تفکر هیچ گاه مرعوب دشمن نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مسجد امام سجاد(ع) پردیسان قم، با اشاره به درس های بزرگ واقعه عاشورا بیان داشت: امام حسین(ع) به‌ غیر از نماد شهادت دو نماد دیگر در تاریخ اسلام به ثبت رسانده است، نخست تاسوعای حسینی که نماد مقاومت امام حسین(ع) ویاران باوفای ایشان و دوم نماد اربعین حسینی که برای مسلمانان بعد از واقعه عاشورا ایجادشده است.

وی تصریح کرد: تاسوعای حسینی نماد تربیت است، بدین‌صورت که امام حسین(ع) در تاسوعا با تربیت یاران خود عاشورا را به ثمر رساند، تاسوعا نماد توبه و وفاداری به ولایت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید به اهمیت ولایت مداری ابراز داشت: حضرت عباس(ع) در روز تاسوعا با تبعیت از امام زمان خود به بلوغی رسیده بود که تبعیت از ولایت را بالاترین مقام می‌دانست.

وی با اشاره به اهمیت ادامه دادن راه عاشورای حسینی خاطرنشان کرد: اربعین نماد شیعه است و شرکت در این اجتماع عظیم به معنای ایستادگی و مقاومت در این راه است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) در کتاب سفینة البحار شیخ عباس قمی نقل‌شده، گفت: افرادی به نزد امام آمدند و ادعای شیعه بودن کردند، امام سجاد(ع) باعجله به دیدار آن‌ها شتافت و زمانی که با آن‌ها مواجه شد با ناراحتی فرمود شیعیان کسانی هستند که زیارت اربعین را درک کرده و راه عاشورا را ادامه داده اند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت درک اهداف قیام عاشورا تصریح کرد: اثر مجالس عزاداری باید در افراد مؤمن ایجاد شود و زیارت اربعین حسینی به معنای تحول در نفس انسان‌ها است.

انقلاب اسلامی از قیام عاشورا درس گرفته است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شعار بنیانگذار انقلاب اسلامی ندای امام حسین(ع) است، ابراز داشت: امام خمینی(ره) عصر عاشورا و در مدرسه فیضیه قم اعلام کردند که علما باید به داد اسلام برسند.

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) دستگیر شد، تبعید شد، لباس روحانیت را تن ایشان جدا کردند اما شاگردان ایشان راه امام خمینی(ره) که مکتب مقاومت و ایستادگی بود را ادامه دادند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به انقلاب با شکوه ایران اسلامی در جهان اسلام اظهار داشت: در 200ساله گذشته ایران اسلامی برای اولین بار با مقاومت و فرهنگ جهاد و شهادت مقابل دنیا ایستاد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک تفکر مبتنی بر راه امام حسین(ع) تصریح کرد: زمانی که امام خمینی(ره) از بین ما رفتند همه جهانیان فکر می‌کردند که انقلاب تمام‌شده است اما انقلاب اسلامی یک تفکر دینی مبتنی بر قیام عاشورا است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ایستادگی حزب الله لبنان در برابر استکبار جهانی گفت: سید حسن نصرالله با تبعیت از ولایت‌فقیه و با مقاومت عاشورایی، در مقابل دشمنان ایستادگی کرده به گونه ای که دشمن از این مقاومت در منطقه به عجز درآمده است.

وی ادامه داد: امروز به برکت اربعین و مقاومت شهدا و رزمندگان اسلام، اهل سنت، شیعیان و مسیحیان لبنان ولایت مدار شده‌اند و این مسئله به برکت خون شهدا به سر حلقه مقصود رسیده است.

دشمن از راهپیمایی میلیونی اربعین هراسان است

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان اینکه راهپیمای اربعین نماد تفکر شیعی است، بیان داشت: اربعین حسینی نماد شیعه است و امروز دشمن نگران این تفکر الهی است.

وی در پایان بر لزوم ایستادگی در برابر دشمنان تاکید کرد و گفت: مذاکره امروز دولت‌مردان با آمریکا اشتباه بزرگی است، امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) عزت دینی را به ما آموزش داده‌اند و مذاکره با آمریکا در حال حاضر مخالف با عزت اسلامی است. /924/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین عجمی
ارسال نظرات