۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۲۱۸۷۷

هشدار اردوغان درباره سرزنش کردن ایران به دلیل حمله به آرامکو

هشدار اردوغان درباره سرزنش کردن ایران به دلیل حمله به آرامکو
رییس جمهور ترکیه خواستار رفتار محتاطانه درباره سرزنش کردن ایران برای حمله ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در اظهاراتی خواستار احتیاط درباره سرزنش ایران برای حملات 14 سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان شد و گفت: این درست نیست که کل مسؤولیت این حملات بر گردن جمهوری اسلامی انداخته شود.

ایالات متحده، قدرت های اروپایی و عربستان ادعا کرده اند که ایران مسؤول این حملات است و این در شرایطی است که نیروهای یمنی مسئولیت این حملات را برعهده گرفته‌اند. تهران نیز قاطعانه ادعاهای مطرح شده را رد کرده است.

اردوغان در مصاحبه با فاکس نیوز افزود: تصور می کنم این درست نیست که ایران سرزنش شود. حملات از بخش های مختلف یمن انجام شده است. اگر کل مسؤولیت این حملات را متوجه ایران کنیم، این مسیر و روش درستی نخواهد بود. زیرا شواهد در دسترس لزوما این واقعیت را نشان نمی دهد.

حملات پهپادی به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو موجب شد تا نیمی از ظرفیت تولید نفت عربستان معادل 5.7 میلیون بشکه در روز با اختلال جدی روبرو شود، این رقم حدود 5 درصد عرضه جهانی نفت است./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات