۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۶۲۱۹۱۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

اساس و مبنای حرکت طلاب باید در دایره عزت طلبی الهی باشد

اساس و مبنای حرکت طلاب باید در دایره عزت طلبی الهی باشد
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که وقتی شعار ما می‌توانیم امام راحل جدی گرفته شد مدار عزت جلوه کرد، گفت: اساس و مبنای حرکت طلاب باید در دایره عزت طلبی الهی باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دوره دانش افزایی سرباز طلبه استان‌های مازندران و گلستان در ساری با اشاره به طرح نظام مبارزه حزب الله و حزب الشیطان در قرآن، گفت: قرآن کریم در کنار حزب الله و حزب الشیطان، جنود رحمان، جنود لله، جنود فرعون و فرعونیان را نیز در اشکال مختلف مطرح می‌کند و این نشان دهنده آن است در عین که ما با مظهریت رحمانیت و رحیمیت خاص الهی مواجه هستیم، اما چون دار بشری دار مبارزه است باید لشکر و جنود شکل بدهیم و ساختار سازی کنیم.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که نظام توحیدی قرآن به ما آموخت قبل از این که جنگ فیزیکی راه بیاندازیم جنگ فرهنگی نرم افزاری را آغاز کنیم، افزود: به همین دلیل انبیاء الهی آمدند و انبیاء در درجه نخست وظایف آن‌ها بحث بر روی قلوب، فکر و عواطف مردم بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که نگاه مؤمن در عالم ملک و ملکوت گسترده بوده و این برکت دین، دیانت و فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) است، بیان داشت: ما که در مکتب اهل بیت (ع) در حال تحصیل هستیم و نگاه مردم به ما این است که سرباز امام زمان (عج) و شاگرد امام صادق (ع) هستیم باید در این ساختار قدم برداریم و با این شاکله‌هایی که در نظام توحیدی وجود دارد حرکت کنیم.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظام حزب الشیطان هر چه در توان داشت به معرکه آورد و در حد اعلای تصور در برابر نظام توحیدی ایستاد، افزود: دشمن در طول تاریخ هیچ گاه گسترده، عمیق و منسجم‌تر از امروز علیه نظام توحیدی کار نکرده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که نظام کفر و شرک امروز کاری به مسیحیت و یهودیت ندارد، ادامه داد: اصل نظام توحیدی چه در شاکله یهودیت، مسیحیت و در هر جلوه دینی، الهی و آسمانی که باشد دشمن در تلاش است و نمی‌خواهد ندای توحید بلند شود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که تربیت نظام شرک و کفر خفیف و ذلیل بار آوردن است، گفت: این در حالی است که نظام توحیدی نظام عزت پرور است، چون خدا مرکز و سیطره عزت بخشیدن هستی است و مکتب الهی هم به تبع همین گونه بوده و در همه دستورات قرآنی عزت وجود دارد و جلوه کرده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید بر همین اساس و مبنا حرکت کنند و نباید به هر چیزی تن بدهند مگر در دایره عزت طلبی الهی، افزود: وقتی شعار ما می‌توانیم امام راحل جدی گرفته شد مدار عزت جلوه کرد.
 
وی با بیان این که در بحث تعلیم و تربیت، استادی که با طلاب، دانش آموز و دانشجو برخورد ذلیلانه داشته باشد ممکن است به سختی احترام او را حفظ کنند و حرف، دستورات و تعملیات استاد مورد بی توجهی قرار می‌گیرد، گفت: را نمی‌گیرند؛ و موضع منفی می‌گیرند. اما آنجایی که عزت می‌دهیم تلاش و انگیزه پیدا می‌کنند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات