۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۲۲۰۳۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مذاکره با آمریکا در شرایط فشار حداکثری معقول نیست

مذاکره با آمریکا در شرایط فشار حداکثری معقول نیست
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در شرایطی که آمریکا راهبرد فشار حداکثری را علیه ایران اعمال می‌کند، هرگونه مذاکره و گفت‌وگو با سران این کشور معقول و منطقی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، به تبیین بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه پرداخت.

وی افزود: رهبری در این دیدار طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها با عنوان ترفند مذاکره خوانده و هدف از آن را نیز تحمیل خواسته‌های آمریکا و اثبات تأثیرگذاری فشار حداکثری بر ایران معرفی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به صراحت تأکید کردند که این روش مذاکره که آمریکایی‌ها گفتند ما فلان چیزها را بگوییم و ایران قبول کند، مورد قبول ما نیست.

وی ادامه داد: رهبری خاطرنشان کردند: «برای این نوع مذاکره باید به سراغ همان کسانی بروند که به‌عنوان گاو شیرده آن‌ها عمل می‌کنند. جمهوری اسلامی، جمهوریِ مؤمنین، جمهوری مسلمینِ لله و جمهوری عزت است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رهبر معظم انقلاب سخنان خود درخصوص مذاکره با آمریکا را در دو نکته مذاکره با آمریکا یعنی تحمیل خواسته‌های آنان بر جمهوری اسلامی و مذاکره یعنی نمایش موفقیت سیاست فشار حداکثری آمریکا جمع‌بندی کردند.

وی افزود: نکته مهم دیگر سخنان مقام معظم رهبری به نگاه ایشان نسبت به مذاکره با آمریکا برمی‌گردد و سخنان رهبر معظم انقلاب در باب نکوهش مذاکره با آمریکا یک استدلال روشن و منطق ساده و شفاف دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همان‌گونه که رهبری تأکید کردند آمریکا در حال پیاده کردن سیاست فشار حداکثری است و از تمام ابزارهایش استفاده می‌کند تا ایران را به تسلیم و پذیرش زور وادارد. اگر ما کوتاه بیاییم و سر میز مذاکره بنشینیم، طرف مقابل چنین برداشت خواهد کرد که فشار حداکثری جواب داده و ازاین‌پس در تمام چالش‌های فی‌مابین، از آن بهره خواهد جست و درنتیجه، ایران عزیز ما دیگر رنگ آسایش نخواهد دید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در شرایطی که آمریکا راهبرد فشار حداکثری را علیه ایران اعمال می‌کند، هرگونه مذاکره و گفت‌وگو با سران این کشور معقول و منطقی نیست./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات