۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۲۲۰۸۰
استاد دانشگاه علوم اسلامي رضوي:

تفسیر سوره برائت رهبری یک روش تفسیری است

تفسیر سوره برائت رهبری یک روش تفسیری است
حجت الاسلام خیاط گفت: با مطالعه یاداشت های شاگردان رهبری از درس تفسیر ایشان متوجه شدیم که این نکات تنها یک تفسیر نیست بلکه یک روش تفسیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی خیاط، استاد دانشگاه علوم اسلامي رضوي امروز در آیین معرفی کتاب تفسیر سوره برائت رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به ارائه گزارشی از روند تدوین و شکل گیری این کتاب تفسیر پرداخت.

وی افزود: برای تدوین تفسیر حضرت آقا اول جستجوی منابع صورت گرفت و مجموعه نوارهای پیاده شده توسط حجت الاسلام ربانی فردوسی و یادداشت‌هایی از حجت الاسلام داوودی از شاگردان رهبر معظم انقلاب در این خصوص پیدا شد و در حال حاضر نیز بخش هایی از این تفسیر ناقص است چون منابع مربوط به جلسات را نتوانستیم پیدا کنیم.

حجت الاسلام خیاط ابراز کرد: با مطالعه یاداشت های شاگردان رهبری از درس تفسیر ایشان متوجه شدیم که این نکات تنها یک تفسیر نیست بلکه یک روش تفسیری است و مطالعه با این منطق صورت گرفت تا مبانی و روش شناسی رهبری نیز از این تفسیر استخراج شود که این روش شناسی ایشان در حدود ۸۰ نکته به چاپ رسید.

استاد دانشگاه رضوی خاطرنشان کرد: تفسیر سوره انفال اولین سوره ای بود که مورد تفسیر رهبری قرار گرفته است و اگر منبعی در این زمینه داشتیم بهتر می توانستیم روش شناسی تفسیر حضرت آقا را داشته باشیم و با توجه به منابع محدود دو نکته روش شناسی تفسیر نیز از تفسیر این سوره توسط ایشان استخراج شد.

وی به ارائه پیشنهاداتی در زمینه تکمیل کتاب تفسیر سروه برائت توسط رهبری پرداخت و گفت: آیاتی که از آن تفسیر نشده تکمیل شود که حدود بیست آیه تفسیر نشده است، این تفسیر به صورت درسنامه در حوزه علمیه قرار گیرد، حداقل سوره انفال که یادداشت های آن در اختیار است بر مبنای این روش تفسیر شود و اندیشه قرآنی آقا منحصر به این تفسیر نیست و ایشان متخصص در قرآن بوده و روشمند و عالمانه تفسیر انجام داده است برداشت های قرآنی ایشان کارآمد و کلیدی است در همه فرمایشات ایشان اعم از پیامی که به مناسبتی صادر کرده اند و سرشار از آموزه های قرآنی است که اگر کار شود کار ارزشمندی خواهد بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات