۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۶۲۲۱۰۱
حجت الاسلام شریفیان خبر داد؛

رونمایی از دو نرم افزار جدید در مدرسه دارالعلم آیت الله اعتمادی + فیلم

رونمایی از دو نرم افزار جدید در مدرسه دارالعلم آیت الله اعتمادی + فیلم
مدیر مدرسه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشانی از رونمایی دو نرم افزار جدید کتابخانه و اتوماسیون تغذیه در مدرسه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی خبر داد.
حجت الاسلام سید عباس شریفیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: طراحی این دو نرم افزار از جمله طرح‌ها و ایده‌هایی است که از سال‌های گذشته تا کنون در دستور کار مدرسه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشانی قرار داشته است تا اینکه طلاب پژوهشگر این مدرسه با حداقل امکانات پژوهشی موجود در این مدرسه و بدون ریالی هزینه موفق به طراحی این دو نرم افزار شدند.

وی افزود: با طراحی این دو نرم افزار از سوی طلاب این مدرسه که از بی نظیرترین و منحصر به فرد‌ترین نرم افزار‌های موجود در کشور است و نمونه مشابه آن وجود ندارد امکان دسترسی به کتب موجود در مخرن کتابخانه مدرسه و همچنین از اسراف غذا در مدرسه علمیه جلوگیری خواهد شد.

حجت الاسلام شریفیان دسترسی به لیست کامل کتب موجود در مخزن کتابخانه جستجوی آنلاین کتب مورد نیاز در موضوعات مختلف، دسته بندی کتب با موضوعات مختلف همراه با نام کد و مؤلف کتاب را از جمله یژگی‌های نرم افزار کتابخانه اعلام کرد.

وی همچنین امکان استفاده ازنرم افزار کتابخانه در دیگر مدارس علیمه شهرستان کاشان و آران و بیدگل، امکان دسترسی طلاب مدارس علمیه شهرستان کاشان و آران و بیدگل به کتب موجود در محزن مدرسه علمیه دارالعلم آیت اعتمادی، استفاده مدارس علمیه کاشان و آران و بیدگل از این نرم افزار و دسترسی طلاب مدارس علمیه این دو شهرستان به کتب موجود در مدارس علمیه کاشان و آران و بیدگل را از دیگر ویژگی نرم افزار کتابخانه اعلام کرد.

مدیر مدرسه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشانی با اشاره به اینکه با تهیه نرم افزار کتابخانه، لیست کتاب‌ها به صورت آنلاین در اختیار طلاب خواهد بود، عنوان کرد: به هر میزان فضای مجازی را با نرم افزار‌های مفید پر کنیم استفاده جوان‌ها از نرم افزا‌های مفید بیشتر خواهد شد.

وی افزود: نرم افزار کتابخانه در همه مدارس علمیه سراسر کشور کاربرد دارد و بنا به درخواست مدارس علمیه در سراسر کشور در اختیار آن‌ها گذاشته خواهد شد.

حجت الاسلام شریفیان همچنین تهیه نرم افزار اتوماسیون تغذیه از سوی طلاب پژوهشگر مدرسه دارالعلم آیت الله اعتمادی کاشانی را بی نظیر و منحصر به فرد خواند و اضافه کرد: پیش از طراحی این نرم افزار مشکلات زیادی سد راه مقدار پخت غذا و نوع غذای مورد علاقه طلاب وجود داشت و در پخت غذا یا اسراف می‌شود و یا غذا به اندازه مورد نیاز طبخ نمی‌شود.

به گفته وی با تهیه نرم افزار اتوماسیون تغذیه و رزرو غذا از سوی طلاب هم به اندازه مورد نیاز غذا طبخ می‌شود و هم غذای مورد علاقه طلاب طبخ می‌شود و هم غذا اسراف نمی‌شود.

وی ادامه داد: نرم افزار اتوماسیون تغذیه قابلیت نصب در سیستم رایانه مدیر مدرسه علمیه و امکان دسترسی به تمامی امکانات و همچنین امکان نصب بر روی گوشی همراه طلاب بدون استفاده از اینترنت و استفاده از وای فای بدون اینترنت در تمامی فضای مدرسه علمیه را دارد ضمن اینکه امکان نصب روی لب تاب و تبلت کارکنان آشپزخانه را دارد.

حجت الاسلام شریفیان در ادامه با اشاره به اینکه مدرسه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشانی تنها مدرسه علمیه در شهرستان کاشان و آران و بیدگل است که طلاب فوق دیپلم به بالا پذیرش می‌شوند، گفت: این مدرسه دارای ظرفیت‌هایی بالقوه بالایی است که در صورت برخورداری از امکانات مورد نیاز شاهد ابتکارات جدیدی خواهیم بود که نمونه بارز آن تهیه این دو نرم افزار است به ویژه نرم افزار تغذیه است که طرح و ایده آن ازسال‌ها قبل در دستور کار این مدرسه قرار داشت، اما امکانات آن فراهم نبود.

به گفته وی این نرم افزار امسال توسط یک تیم از طلاب پژوهشگر مدرسه اسلامی دارالعلم آیت الله اعتمادی بدون صرف هزینه و با استفاده از امکانات پژوهشی موجود در این مدرسه موفق به طراحی این نرم افزار شدند./۱۳۰۷/ت310/ب1
تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات