۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۲۲۱۰۹

هشت کتاب دفاع مقدس فردا در همدان رونمایی می‌شود

هشت کتاب دفاع مقدس فردا در همدان رونمایی می‌شود
مسؤول ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از رونمایی از 8 کتاب حوزه دفاع مقدس در روز هفتم مهرماه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا، این روز‌ها باغ موزه دفاع مقدس همدان که یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های ایرانیان در دفاع از کیان این مرز و بوم است، میزبان نمایشگاهی از کتاب‌های مختلف در حوزه دفاع مقدس است.

محمد برخوردار، مسؤول ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در این خصوص گفت: این نمایشگاه اولین نمایشگاه تخصصی دفاع مقدس در همدان است و روز ۳۱ شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس آغاز شده و تا ۷ مهرماه در محل باغ موزه دفاع مقدس واقع در بلوار کولاب پذیرای بازدیدکنندگان گرامی است.

برخوردار افزود: در این نمایشگاه ۱۰۰ عنوان کتاب که یا نویسنده، شهید، راوی و یا ناشر با استان همدان مرتبط است، عرضه شده است.

 مسؤول ادبیات و تاریخ دفاع مقدس این بنیاد با اشاره به عرضه کتاب‌هایی، چون «وقتی مهتاب گم شد»، «دختر شینا» و «گلستان یازدهم» از نویسندگان همدانی که دارای تقریظ رهبری هستند، افزود: در این نمایشگاه از آثار نویسندگان برتر استان بهره برده‌ایم و کتاب‌های مختلفی، چون «مهتاب خین»، «قراویز تا مرصاد» و «حماسه الوند» نیز در نمایشگاه عرضه شده است.

همچنین نسرین عباس سلیمی، مسئول کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس که در برگزاری این نمایشگاه به یاری حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس آمده است، می‌گوید: یکی از مزیت‌های این نمایشگاه وجود کتاب‌های مختلف در حوزه‌های کودک و نوجوان، خاطره‌نگاری، رمان، اسناد و تاریخ شفاهی است و برای مخاطبان مختلف با سلیقه‌ها و رده‌های سنی مختلف است.

سلیمی می‌افزاید: بیشتر بازدیدکنندگان این نمایشگاه، اردو‌های راهیان نور و کسانی هستند که برای بازدید از باغ‌موزه دفاع مقدس به همدان آمده‌اند.

مسؤول کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس از مشارکت انتشارات حماسه ماندگار، انتشارات شهید ابراهیم هادی، انتشارات راویان فتح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در مدت زمان باقی مانده میزبان برخی از نویسندگان این آثار خواهیم بود.

مسؤول ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، افزود: فردا هفتم مهرماه در همایش پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس از ۸ عنوان کتاب در این حوزه و در نمایشگاه رونمایی خواهد شد؛ ۲ عنوان مربوط به تاریخ شفاهی، ۶ عنوان خاطرات اسرا و رزمندگان و ۲ عنوان هم کتاب صوتی است.

برخوردار با اشاره به کتاب‌های صوتی «بانویی از تبار الوند» و «بابای نه سالگی» بیان کرد: پشت پلک‌های شب، نیم پلاک برگشتی، خواب‌هایی از بهشت، عطر بهارنارنج، صبر زرد و فریاد‌هایی از سکوت سایر کتاب‌هایی هستند که در این مراسم رونمایی خواهند شد. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات