۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۶۲۲۱۳۱
امام جمعه نهبندان:

دولت فکری برای ماندگاری جمعیت و ایجاد اشتغال در نهبندان کند

دولت فکری برای ماندگاری جمعیت و ایجاد اشتغال در نهبندان کند
امام جمعه نهبندان گفت: بیش از ۷ هزار نفر در شهرستان نهبندان مهاجرت کردند و باید دولت از لحاظ سیاسی و اجتماعی فکری برای ماندگاری جمعیت و ایجاد اشتغال این شهرستان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام عباسعلی خزاعی، امام جمعه نهبندان عصر امروز در جلسه معتمدین و نخبگان خراسان جنوبی اظهار داشت: نهبندان یکی از شهرستان‌های محروم و کم برخوردار خراسان جنوبی بوده که با مشکلاتی مواجه است.

وی با بیان اینکه دولت باید توجه‌ای به این شهرستان مرزی کند، گفت: شهرستان نهبندان دروازه ورودی به خراسان بزرگ و دارای مرز مشترک با افغانستان است.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه شهرستان نهبندان 175 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است، افزود: این شهرستان هیچگونه منبع اقتصادی و بنگاه تولیدی ندارد.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: طی سال‌های 85 تا 95 بیش از 7 هزار نفر در شهرستان نهبندان مهاجرت کردند و باید دولت از  لحاظ سیاسی و اجتماعی فکری برای ماندگاری جمعیت و ایجاد اشتغال این شهرستان کند.

وی با بیان اینکه اشتغال و معیشت از نیازهای ضروری شهرستان است، ادامه داد: نهبندان ظرفیت خوبی در زمینه‌های معدنی و دامی دارد که باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را کرد.

همچنین مولوی غلامحیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند نیز در این جلسه بیان کرد: امروز دشمنان در گوشه و کنار جهان طلم را به اسلام نسبت می‌دهند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند تصریح کرد: مؤلفه عدالت در جوامع اسلامی کمرنگ شده و به خصوص این عدالت در بین مسؤولان کشورهای اسلامی کمرنگ شده است.

مولوی فاروقی با بیان اینکه نیازمند قسط و عدل در جوامع بشری هستیم، گفت: با عدالت محوری هیچ نیازی به مراقبت افراد جامعه نیست و آرامش و امنیت را در جامعه خواهیم داشت./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات