۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۲۲۳۵۹

سفر به حوالی عشق به کتاب فروشی ها رسید

سفر به حوالی عشق به کتاب فروشی ها رسید
سفر به حوالی عشق روایت داستانی از سفر نامه به عتبات عالیات جمعی از اهالی قلم می باشد که به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، سفر به حوالی عشق روایت داستانی از سفر نامه به عتبات عالیات جمعی از اهالی قلم  می‌باشد که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

سفر به حوالی عشق در واقع  روایتی است از سفر زیارتی مجید محبوبی نویسنده کتاب مسافران جاده‌های سرد که  همراه با دوستانی از اهل قلم همچون ابراهیم زاهدی مطلق، جواد افهمی، حسین سیدی، رضا رسولی، مجید قیصری و... به عتبات عالیات در سال ۱۳۹۴ که در این کتاب نویسنده از حال‌وهوای کشور عراق و شهر‌هایی که در آن قدم نهاده است، تصویرسازی می‌کند.

 برشی از کتاب:

سید وسط صحن می‌ایستد و اشاره می‌کند به جایی در بیرون از صحن. می‌گوید: «آنجا خرابه‌های کوفه است!» و من تا آخرش می‌خوانم. همان جایی که بعد از وقایع عاشورا، حضرت زینب (س) و اُسرا را در آنجا نگه داشته‌اند. جای متروکی است و جز آثاری که با خاک یکسان شده، چیزی دیده نمی‌شود. اما حس و حال و نگاه‌های من به جایی که سید عباس نشان داده، مرا به آن روز‌ها می‌برد.

راه رفتن زیر آفتاب سوزان و روی زمین داغ تجربة جدید من است. تا به روی فرش برسم، حسابی سوخته‌ام. خدا کند کف پاهایم تاول نزند. می‌رسم روی فرش قرمزی که زیر پای زائران پهن است. قدم تند می‌کنم تا همراهانم را گم نکنم. آن‌ها از پله‌های مسجد کوفه پایین می‌روند. می‌رویم زیارت قبور مختار، هانی بن عروه، مسلم‌بن عقیل که هر کدام در گوشه‌ای از این صحن بزرگ آرمیده‌اند و صاحب مقبره‌ای بسیار باشکوه. به هر کدام از این مردانی که زیر این ضریح‌های نقره‌ای خفته‌اند، دست مریزاد باید گفت. روزگاری که زمین با کمبود مرد مواجه بود، این‌ها برخاستند و مردانگی کردند و نگذاشتند زمین خالی از مرد شود.

سفر به حوالی عشق روایت داستانی از سفر نامه به عتبات عالیات جمعی از اهالی قلم می‌باشد که به قلم مجید محبوبی در قطع رقعی و ۱۵۲ صفحه به رشته تحریردر آمده و  توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب میتوانند از طریق سایت من و کتاب (manvaketab.ir)  و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت نمایید. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات