۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۲۲۴۹۳

انتشار «موکب رنگی پنگی»

انتشار «موکب رنگی پنگی»
در آستانه زیارت اربعین، سومین کتاب از مجموعه‌ پادشاهان پیاده، با عنوان «موکب رنگی‌پنگی» راهی بازار کتاب شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه ایام زیارت اربعین، سومین کتاب از مجموعه پادشاهان پیاده، با عنوان «موکب رنگی‌پنگی» به قلم بهزاد دانشگر، راهی بازار کتاب شد.

یک موکب کوچک پر از مداد رنگی، پارچه‌ها و کاغذ‌های رنگی؛ پر از عروسک‌های دست‌ساز و کاموا و یونولیت. یک موکب پر از بازی و شوق و ذوق و سروصدای بچه‌ها. زنان و دختران هنرمندی که چندسالی است بدون هیچ پشتیبان و در یک حرکت خودجوش و مردمی خودشان را می‌رسانند به زیارت اربعین تا زائران کوچک این اجتماع باشکوه را دریابند. کودکان و خردسالانی که در میان این همه سروصدا و ازدحام جمعیت فراموش شده‌اند و کمتر کسی به آن‌ها فکر می‌کند.

موکب رنگی‌پنگی شامل خرده‌روایت‌هایی است از این هنرمندان خلاق که در ادامه کتاب‌های پادشاهان پیاده و موکب آمستردام روایت شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«می‌گویم کلاً توی زندگی عشق خیلی شیرین است. وقتی آدم می‌خواهد ازدواج کند تا فرد جدیدی توی زندگی‌اش می‌آید زندگی‌اش شیرین می‌شود. من از وقتی امام حسین علیه‌السلام را پیدا کردم زندگیم شیرین شد. شاید همان روز عاشورایی بود که یک مجلس مقتل‌خوانی رفتم. سِنی نداشم. توی آن مجلس خیلی خیلی دلم شکست. خیلی گریه کردم. شاید چند ساعت آن مقتل‌خوانی طول کشید و من هم داشتم گوش می‌کردم. بعد حس کردم که نظرم در مورد عالم عوض شد؛ یعنی حس کردم به‌جز امام حسین‌علیه‌السلام واقعاً هیچ چیزی برایم ارزش ندارد.»

موکب رنگی‌پنگی را انتشارات عهدمانا در ۱۴۴ صفحه رقعی و با قیمت ۱۸۰۰۰تومان عرضه کرده است. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات