۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۵۳۸
مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان تهران:

طلاب با فعالیت های علمی و پژوهشی معرف فرهنگ حسینی در جهان باشند

طلاب با فعالیت های علمی و پژوهشی معرف فرهنگ حسینی در جهان باشند
حجت الاسلام حاج ابراهیمی با بیان اینکه طلاب با فعالیت های علمی و پژوهشی فرهنگ حسینی را به جهان معرفی کنند، گفت: امام حسین(ع) برای همه جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حاج ابراهیمی مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان تهران، امروز در نخستین سلسله از نشست های تخصصی «پیام های جهانی اربعین» که به همت کارگروه بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان تهران و حوزه های علمیه خواهران استان در مدرسه علمیه کوثریه تهران برگزار شد، گفت: طبق صریح روایات؛ هنگام فرج ظهور فراگیر و عالم گیر می شود.

وی افزود: روایت است هنگام ظهور مردم با مشاهده حضرت ولی عصر(عج) می گویند ما ایشان را می شناختیم و دیده بودیم؛ ما باید بدانیم با زبان نمی توان امام زمان(عج) را برای غیر مسلمانان ثابت کرد بلکه ابتدا شناخت لازم است.

حجت الاسلام حاج ابراهیمی با بیان اینکه مرکز ثقل و هدف شناخت امام زمان(عج) حضرت سیدالشهدا(ع) است، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند: امام حسین(ع) کشتی نجات است؛ امام حسین(ع) المان و شاخصه هایی دارند که قابلیت گسترش و فراگیری دارد.

مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان تهران با اشاره به اینکه بیشترین اختلاف جامعه اسلامی بر سر مساله غدیر و امامت است، اظهار داشت: متاسفانه این اختلاف به دلیل عدم پذیرش واقعیت و تعصب غلط طرف مقابل نه تنها قرن ها ادامه داشته بلکه امروز نیز ادامه دارد اما این اختلافات هیچ کدام در قضیه امام حسین(ع) رخ نمی دهد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با ایجاد گستره عمومی حتی پیروان دیگر ادیان را به خویش جذب می کنند، گفت: امام حسین(ع) به عنوان نقطه و مرکز نفوذ به تمام جریان ها و حوزه ها محسوب می شوند و شاخصه هایی که ایشان در کلام و رفتار دارند تنها منحصر به تشیع و اسلام نمی شود بلکه دامنه عمومی دارد.

حجت الاسلام حاج ابراهیمی ادامه داد: زمانی که امام حسین(ع) می فرمایند دین ندارید آزاده باشید؛ این کلام ربطی به دین ندارد و یا زمانی که برای طفل شش ماهه طلب آب می کنند این امر نیز ربطی به دین ندارد بلکه یک قضیه انسانی است.

مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان تهران ادامه داد: امام حسین(ع) را باید با قضایا و اتفاقات جزئی و کلی واقعه عاشورا به مردم جهان معرفی کرد؛ برای گسترش فرهنگ حسینی و فرهنگ زینبی علاوه بر حوزه احساسی باید در حوزه تفکر، استدلال و عقلانیت فعالیت کرد.

وی حوزه های علمیه را یکی از زیربناهای گسترش و ترویج فرهنگ حسینی بیان کرد و ادامه داد: حوزه های علمیه از طریق فضای منطقی، استدلالی و علمی خودشان را با جریان امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) همراه کنند و در زمینه های مختلف و در راستای گسترش فرهنگ حسینی فعالیت های علمی و پژوهشی انجام دهند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
هر طلبه باید خودش را سفیر نهضت حسینی بداند
2
0