۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۲۲۶۰۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

نخستین کاروان مواکب خراسان شمالی عازم عراق شد

نخستین کاروان مواکب خراسان شمالی عازم عراق شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: نخستین کاروان خدام و محموله‌های مواکب استان برای خدمات رسانی به زائران اربعین راهی کشور عراق شد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  اظهار کرد: نخستین کاروان مواکب اربعین حسینی استان خراسان شمالی، امروز با حضور خادمان و شامل محموله‌های موردنیاز مواکب این استان با بدرقه مسؤولان استانی و مردم مرکز استان خراسان شمالی از مقابل آستان مقدس امامزاده سید عباس (ع) راهی کشور عراق شد.

وی با بیان اینکه جمعیت زیادی برای بدرقه کاروان اعزامی به عراق حاضر شده بودند افزود: عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) با حضوری پرشور خود، کاروان و مسافران کربلای معلی را بدرقه کردند.

حجت الاسلام آسوده یدکی با بیان اینکه این کاروان از مقابل آستان مقدس امامزاده سید عباس (ع) شروع به حرکت کرد افزود: کاروان مواکب حسینی خراسان شمالی مسیر میدان خرمشهر تا خیابان امام خمینی (ره) را با همراهی مردم طی کرد و سپس راهی کشور عراق شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: کاروان مواکب حسینی خراسان شمالی موردنظر، نخستین کاروان اعزامی به کشور عراق بوده و شامل 40 دستگاه کامیون و تریلی حاوی محموله‌های موردنیاز مواکب این استان در شهرهای مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی است.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان کامیون‌ها و تریلی‌های کاروان مواکب خراسان شمالی در کشور عراق حدوداً یک ماه به‌صورت رایگان در قالب خدمت به سیدالشهدا (ع) در اختیار مواکب حسینی هستند.

حجت‌الاسلام آسوده در خصوص تعداد مواکب استان خراسان شمالی در کشور عراق تصریح کرد: استان خراسان شمالی دارای هفت موکب در کشور عراق است که چهار موکب به‌صورت رسمی و سه موکب به‌صورت افتخاری به زائران حسینی خدمت می‌کنند.

وی در خصوص محل استقرار مواکب خراسان شمالی در کشور عراق اظهار کرد: مواکب استان خراسان شمالی در نقاط گوناگون مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی برپا می‌شوند و در شهرهایی ازجمله مهران، نجف اشرف و کربلای معلی قرار دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مواکب استان از چندین روز پیش از شروع اربعین حسینی و چندین روز پس‌ازآن به مدت دو هفته به زائران کربلای معلی خدمات رفاهی و فرهنگی ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه موکب باب الرضا در نجف اشرف و در جوار حرم مطهر امیرالمؤمنین (ع) ازجمله مواکب این استان است اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این موکب با توجه به ظرفیت آشپزخانه دایرشده در کشور عراق، روزانه 10 هزار نفر زائر را در دو وعده ناهار و شام پذیرا باشد.

حجت‌الاسلام آسوده در خصوص تعداد خادمان اعزامی به مواکب اربعین حسینی تصریح کرد: تعداد 700 نفر خادم از سراسر استان به همراه 40 کامیون اعزامی حامل نذورات و هدایا به موسم اربعین حسینی اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: در هریک از مواکب خراسان شمالی حدود 150 نفر خادم به زائران حسینی خدمت می‌کنند و اصلی‌ترین موکب استان در خیابان باب الحر شهر کربلای معلی واقع شده است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات