۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۲۲۷۲۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

پیاده‌روی اربعین رزمایش یاران حضرت ولی‌عصر است

پیاده‌روی اربعین رزمایش یاران حضرت ولی‌عصر است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با گرامیداشت در پیش بودن ایام اربعین، گفت: همایش پیاده‌روی میلیونی اربعین درواقع رزمایش یاران حضرت ولی‌عصر (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت الزهرا (س) بجنورد، با اشاره به نقش و تأثیرگذاری نخبگان و حوزویان در جامعه اسلامی، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز و مهم انسان‌های بزرگ این است که فقط به خود فکر نمی‌کنند؛ بلکه به اطراف و جامعه خود نگاه ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: اسلام رفتار عابد و زاهدی که تنها به خود و عبادت کردن فکر کرده و از اوضاع جامعه اطلاعی ندارد را نکوهش کرده و تأکید می‌کند اگر انسان از خصلت توجه به جامعه خویش برخوردار باشد، نتیجه آن این می‌شود که به جامعه متعالی دست می‌یابیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: این ویژگی در تعالیم دینی ما به صراحت تأکید شده؛ به‌گونه‌ای که مسائلی مانند امر به معروف و نهی از منکر و خدمت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) ازجمله عوامل رشد و پیشرفت و تعالی جامعه ذکر شده است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ثواب و اهمیت زیارت اربعین، افزود: در قرآن نسبت به حج تأکید فراوانی شده؛ اما در روایات دینی آمده ثواب کسی که به زیارت حضرت امام حسین (ع) می‌رود، کمتر از حج نیست.

وی اضافه کرد: در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده شخصی محضر حضرت رسید، حضرت از ایشان سؤال کرد آیا امسال حج مشرف شده‌ای یا خیر؟ آن شخص در جواب حضرت عرض کرد: خیر؛ ولی در روز عرفه به زیارت امام حسین (ع) مشرف شدم، حضرت فرمود مانند کسی بوده‌ای که در منا حاضر بوده و چیزی کمتر از او نداری.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: خود حج نوعی تراز و معرفت است؛ به‌گونه‌ای که وقتی عمره مفرده تمام می‌شود باید به عرفات بروی تا با دعای عرفه امام حسین (ع) حج خود را شروع کنی؛ ازاین‌رو می‌توان گفت زیارت حضرت امام حسین (ع) با توجه به معرفت هر شخص معادل چند برابر حج است.

وی با اشاره به اهمیت زیارت و پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: اربعین مأمن امنی در برابر حملات و طوفان دشمنان اسلام است که نهاد خانواده را هدف گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: باید خانواده خود را با شرکت در زیارت اربعین در مقابل این حملات واکسینه کنیم، شما در اربعین خانواده‌های عراقی را نگاه کنید چگونه با زن و بچه و تمام توان مالی و جانی خود از زوار امام حسین (ع) پذیرایی می‌کنند و چگونه به زوار التماس می‌کنند تا در خدمت آن‌ها باشند که این همان جامعه متعالی است که مدنظر ما است./9314/پ۳۱۰/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
هادی رحیمی
ارسال نظرات