۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۶۲۳۱۰۰
حجت الاسلام هاشمی شاهرودی:

ایجاد تحول و حل مشکلات مردم رسالت مبلغان است

ایجاد تحول و حل مشکلات مردم رسالت مبلغان است
رییس بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) گفت: مبلغ باید به مشکلات مردم توجه داشته باشد و مطابق با سیره اهل بیت عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید باقر هاشمی شاهرودی، رییس بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان ملل در اربعین در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی به رسالت مبلغان اشاره و اظهار کرد: مبلغان باید مطابق با سیره اهل بیت(ع) عمل کنند.

وی به رسالت خطیر روحانیت اشاره و ابراز کرد: روحانیت رسالتی غیر از مردم دارد اما خیلی از ما سطح عهده داری مان در جامعه از بقیه مردم کمتر است در حالی که ما باید محل رجوع مردم باشیم آیا چنین است؟ آیا مردم را می شناسیم؟ چه نگاهی به سیره اهل بیت داشته ایم؟ سیره اهل بیت انسان را می سازد؛ آیا ساختن انسان تنها با دانستن چند تا از احکام و معارف اسلامی امکان پذیراست؟

حجت الاسلام هاشمی شاهرودی افزود: برای هدایت و ساختن جامعه باید ببینیم اهل بیت(ع) چگونه تربیت می کردند، مبلغ و شیعه باید بداند که اگر ابا عبدالله(ع) امروز بود و کسی به او مراجعه می کرد، چه پاسخی می داد، در اربعین مردم از سراسر دنیا می آیند و مبلغ باید بداند به او چه پاسخی باید داد.

رییس بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) با اشاره به هجمه های دشمنان و لزوم آمادگی طلاب برای روبرو شدن با آن ها، گفت: ما در عصر غیبت زندگی می کنیم و هجمه های دشمن با انواع مختلف و در زمینه های مختلف انجام می شود و اگر مبلغ با مشکلات مسلمانان و شیعیان آشنا نباشد و پاسخ آن ها را نداند، چگونه می تواند با آن ها مبارزه کند؟

وی ایجاد تحول و حل مشکلات مردم را از رسالت های مبلغان بیان و اظهار کرد: هر وقتی مطابق با سیره اهل بیت زندگی کرده ایم موفق هستیم، ما امروز از درد مردم غافل شده ایم، باید یاد بگیریم و مناطق و افراد را بشناسیم، ما ضمن این که زوار امام حسین(ع) هستیم، انصار حضرت حجت(عج) هم هستیم.

حجت الاسلام هاشمی شاهرودی خطاب به مبلغان و روحانیان افزود: چهل سال است که خدا این نظام اسلامی را به ما داده است و ما باید برای قدردانی حرکت کرده و میدان را به دست بگیریم، این که تنها به زهد توجه کنیم مگر کسی از حضرت علی باتقواتر است؟ اما چه قدر تلاش و‌ کار داریم؟ این از تنبلی و عافیت طلبی ما است که تنها به فقه و اصول توجه کنیم اگر چه فقه و اصول مبنا است اما باید به متن جامعه و مسائل آن توجه داشت./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
اربعین مختص به مسلمانان نیست و حضور ادیان مختلف را در اربعین مشاهده می کنیم چون امام حسین(ع) متعلق به همه بشریت است.
0
0