۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۲۳۵۴۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

بسترهای بی‌حیایی و بی‌حجابی در جامعه باید برچیده شوند

بسترهای بی‌حیایی و بی‌حجابی در جامعه باید برچیده شوند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: برای موفقیت در عرصه مبارزه با بی‌حجابی و بی‌حیایی باید با زمینه‌ها و بسترهای رواج این فرهنگ غلط مبارزه شده و بستر فساد از بین برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی، با تأکید بر اهتمام ویژه نسبت به عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، به تبیین راهکارهای مبارزه با بی‌حجابی و بی‌حیایی پرداخت و اظهار کرد: برای از بین بردن بی‌حجابی و بی‌حیایی باید با زمینه و بستر آن مبارزه بنیادی کرد.

وی افزود: بر اساس تعالیم دینی گرامی‌ترین و ارزشمندترین افراد پاک‌دامن، کسانی هستند که عفاف و حجاب خود را رعایت می‌کنند، همان‌گونه که حضرت رسول (ص) می‌فرماید: «أهل العفاف أشرف الأشراف» و تأکید می‌کند کسانی که اهل عفت و پاک‌دامنی هستند اشرف مخلوقات محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: زمانی می‌شود با بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه مبارزه کرد که همه مدیران و مسؤولان استان که عضو بنیاد عفاف و حجاب هستند، پای کار آمده و حرکتی انقلابی انجام دهند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به‌ضرورت مبارزه با بی‌حجابی، گفت: وقتی مسؤولان و مدیرانی که باید در بنیاد عفاف و حجاب حاضر شوند و راه‌کار ارائه بدهند در جلسه حاضر نمی‌شوند چگونه می‌خواهند با این بی‌حجابی که معضلی برای جامعه و بالأخص جوانان شده مقابله کنند.

وی در ادامه با ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته زیر نظر بنیاد عفاف و حجاب استان، گفت: در دهه کرامت امسال شاهد برگزاری نمایشگاه حریم ماه بودیم که این نمایشگاه در خانه فرهنگ بجنورد با حضور نهادهای مختلف و اقشار گوناگون مردم برگزار شد و شامل 13 غرفه با موضوع عفاف گرایی و ترویج حجاب و ... بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: در نمایشگاه حریم ماه که از نوع نمایشگاه‌های مربی محور بود، مربیانی را از خارج استان دعوت کردیم، ازجمله محمد عرب ره‌یافته ایرانی و آمریکایی که در نشست با حضور ایشان حدود هزار و 200 نفر شرکت کردند و این حضور، نشان‌دهنده علاقه و شوق مردم نسبت به این نوع جلسات بود.

وی در ادامه با ارائه پیشنهادی درزمینهٔ حجاب و عفاف، اظهار کرد: استادان و پژوهش‌گرانی که دارای تألیف و تحقیق در بخش حجاب و عفاف هستند میزگردی تشکیل داده و به پرسش و پاسخ و تبیین مباحث حجاب بپردازند که این کار باید در دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش برگزار شود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه از دستگاه‌های نظارتی و انتظامی خواست تا بیش از گذشته بسترهای فساد و بی‌عفتی و بی‌حیایی را کشف کرده و با این موارد برخورد قانونی و قاطع داشته باشند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات