۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۲۳۹۵۳
معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی برنامه و بودجه خبر داد؛

پرداخت هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت های سیل در هفته آینده

پرداخت هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت های سیل در هفته آینده
معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه گفت: برای جبران خسارت های سیل در حوزه کشاورزی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، هزار میلیارد تومان پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حمیدرضا عدل، معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، ظهر امروز در شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی لرستان گفت: هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش های مختلف جبران خسارات سیل اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: پنج هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات هزینه ای و پنج هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تملکی برای جبران خسارت های سیل اختصاص یافته است.

عدل ادامه داد: در هفته آینده برای جبران خسارت های سیل در حوزه های کشاورزی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، هزار میلیارد تومان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز در حوزه کشاورزی کشور برای جبران خسارت های سیل تصویب شده است، اظهار داشت: از این مبلغ ۵۰ درصد اختصاص یافته است.

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: در حوزه زیرساخت های شهری نیز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است که از این میزان ۵۰ درصد تاکنون تخصیص یافته است.

عدل با بیان اینکه در حوزه بنیاد مسکن نیز سه هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده است، گفت: تاکنون ۹۳ درصد آن تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: در حوزه راه نیز برای جبران خسارت های ناشی از سیل یک هزار و ۵۰۰ مبلیارد به تصویب رسیده است که تاکنون ۸۰ درصد آن تخصیص یافته است./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
شاید در تجریش دیده باشید قطعه سنگ بزرگی که میان میدان تجریش است و در آن نقشی از آب دیده میشود.
این سنگ گفته میشود یادمانیست از سیل سال ۱۳۶۶ تهران به عنوان یکی از پر خسارت ترین سیل های ایران و بالای دو قطعه سنگیست که از همان سیل جا مانده

روز یکشنبه۴ مرداد ۱۳۶۶ ساعت یک بعدازظهر این سیل پس از سیلاب سال ۱۳۸۰ رودخانه گرگان‌رود با ۴۰۰ کشته، دومین سیل پرتلفات ثبت شده ایران است.
در این روز با وجود گرمای هوا، رگبار و تگرگ شدیدی آغاز به باریدن کرد. شدت رگبار به گونه‌ای بود که در مدت ۱۰۷ دقیقه ۲۸ میلیمتر بارش ثبت شد.

در مدت کوتاهی سیلاب عظیمی از رودخانه گلابدره به حرکت درآمد و در مسیر خود به سد ساخته‌شده توسط سپاه رسید و پشت سد جمع شد، اما با توجه به سستی سد و حجم آب، آن را تخریب و صدها تن گل‌ولای و سنگ را در مسیر رودخانه گلابدره و جعفرآباد به سمت میدان تجریش به حرکت درآورد.
در گزارشها آمده با توجه به اعلام دیر هنگام وقوع سیل، مسئولین به جای بلندگو از آژیر قرمز برای هشدار استفاده کردند و مردم با ذهنیت اعلام بمباران به زیر پل ها و زیر زمینها پناه بردند که همین باعث افزایش شمار جانباختگان شد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
خوبه این خبر ها را کار کنید دشمنان همش می گن پول برای سوریه و ... خرج می شه مردم خبر دار بشن که کمک به داخل هم همیشه هست و گول تبلیغات را نخورند
0
0