۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۲۴۱۳۵
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «ره توشه اربعین، شناخت عراق» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «ره توشه اربعین، شناخت عراق» منتشر شد
در کتاب پیش رو بخشی درباره چگونگی رفتار با مردم عراق آمده است که امید است مخاطبان محترم از آن استفاده کنند.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «ره توشه اربعین، شناخت عراق (آشنایی با تاریخ، جغرافیا و فرهنگ)» اظهار داشت: مراسم اربعین، بزرگ‌ترین اجتماعی است که در حال حاضر به صورت سالانه در سطح جهان به صورت مسالمت‌آمیز برگزار می‌شود. این اتحاد انسانی، اسلامی و عمدتاً شیعه برای بسیاری از دولت‌های مستکبر جهان سخت دشوار و ناپذیرفته است. دستگاه‌های امنیتی کشور‌های متخاصم با دین مبین اسلام از رژیم صهیونیستی و سعودی گرفته تا امریکا و انگلیس و برخی دیگر سرویس‌های امنیتی منطقه، درصدد هستند تا به انحای مختلف این اتحاد راهبردی که با کنش فعال از جان و مال گذشته حاضرین همراه است را برهم زنند.

وی گفت: یکی از حربه‌های اساسی دشمن، ایجاد تفرقه بین میزبانان و میهمانان و بعضاً گروه‌های مختلف میزبان می‌باشد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در همین راستا، یکی از اساسی‌ترین راهبرد‌ها و سیاست‌های فرهنگی ستاد مرکزی اربعین کشور که با توصیه مقامات عالی دو کشور ایران و عراق تعیین شده است، تکریم میزبانی مردم عراق در مراسم باشکوه اربعین است.

وی افزود: به منظور تحقق این راهبرد، ضروری است که نحوه مواجهه با مردم عراق مبتنی بر ویژگی‌های خاص فرهنگی و آداب و رسوم آنان به زائران آموزش داده شود تا از برخورد‌های مناقشه‌انگیز پیش‌گیری شود.

پهلوانی اظهار داشت: جهت این امر مهم، بهره‌مندی از تحقیقات مختلف مردم‌پژوهی عراق لازم بود و کمیته فرهنگی ـ آموزشی اربعین در تلاش است تا پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه را جمع آوری، مواردی را به پژوهشگران مربوط سفارش داده و نتایج را در قالب متناسب استفاده نماید.

وی گفت: کتاب پیش رو، تحت عنوان کتاب «ره توشه اربعین، شناخت عراق (آشنایی با تاریخ، جغرافیا و فرهنگ)» ضمن دربرداشتن اطلاعات در خصوص جغرافیای سیاسی، انسانی و فرهنگی عراق، بخشی را درباره نحوه مواجهه با مردم عراق در خود جای داده است که امید است مورد استفاده مخاطبان محترم قرار گیرد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به معرفی کتاب «ره توشه اربعین، شناخت عراق (آشنایی با تاریخ، جغرافیا و فرهنگ)» پرداخت و تصریح کرد: این کتاب نوشته گروهی از محققین است که در کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تهیه شده و در انتشارات سازمان حج و زیارت به چاپ رسیده است.

پهلوانی افزود: کتاب «ره توشه اربعین، شناخت عراق (آشنایی با تاریخ، جغرافیا و فرهنگ)» با ۸۰ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۵ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۲/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات