۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۲۴۲۶۳

مشارکت ۱۰ کشور در ارائه خدمات پزشکی به زائران اربعین

مشارکت ۱۰ کشور در ارائه خدمات پزشکی به زائران اربعین
مدیر پایگاه‌های پزشکی آستان حسینی از مشارکت کادرهای پزشکی ۱۰ کشور برای خدمات‌رسانی رایگان به زائران اربعین حسینی در کربلا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی، احمد جلیل الشمری، مدیر پایگاه‌های پزشکی این آستان، در این باره گفت: چندین کادر پزشکی از کشورهای خارجی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی داوطلبانه به کربلای معلی آمده‌اند. وی افزود: این کادرهای پزشکی از کشورهای ایران، استرالیا، تانزانیا، هند، پاکستان، بحرین، عربستان سعودی، کویت، لبنان و سوریه هستند که در پایگاه‌های پزشکی مجاور حرم امام حسین (ع) خدمات‌رسانی می‌کنند.
الشمری در ادامه گفت: آستان حسینی ۳۵ پایگاه پزشکی در داخل و خارج حرم امام حسین(ع) مستقر کرده و همچنین ده‌ها تیم حامل کمک‌های اولیه نیز در حال فعالیت هستند و سه مرکز درمانی در شهرک‌های زائران واقع در جاده‌های نجف، بابل و بغداد نیز افتتاح شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر این‌ها بیمارستان سیاری وابسته به بیمارستان امام زین العابدین(ع) در کنار بیمارستان سفیر امام حسین(ع) در حرم حسینی فعال است.
الشمری با اشاره به اینکه تمامی واحدهای پزشکی ۲۴ ساعته و رایگان ارائه خدمات می‌کنند، گفت: آستان مقدس حسینی از ۱۰ صفر(۱۷ مهر سال جاری)، تمامی کادر پزشکی و پرستاری خود را در حالت آماده‌باش قرار داده و ۶۵۰ داوطلب را جذب کرده است.
ارسال نظرات