۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۲۴۳۹۰
استراتژیست پیشین کاخ‌سفید مطرح کرد؛

استیضاح می‌تواند «تهدیدی ویرانگر» برای ریاست‌جمهوری ترامپ باشد

استیضاح می‌تواند «تهدیدی ویرانگر» برای ریاست‌جمهوری ترامپ باشد
«استیو بنن» استراتژیست پیشین دولت آمریکا معتقد است استیضاح ترامپ می‌تواند «تهدیدی ویرانگر» برای ریاست جمهوری او باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «استیو بنن» استراتژیست ارشد پیشین دولت آمریکا معتقد است کاخ‌سفید باید تحقیقات دموکرات‌ها برای استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را جدی‌تر بگیرد، زیرا این موضوع می‌تواند «تهدیدی ویرانگر» برای ریاست جمهوری ترامپ باشد.

بنن در مصاحبه با نیویورک پست به زوایای مختلف استیضاح ترامپ و همچنین انتخابات آتی آمریکا پرداخت و گفت: نانسی پلوسی –رییس مجلس نمایندگان آمریکا—برای استیضاح ترامپ بسیار مصمم است. ترامپ زمان محدودی برای عمل دارد. این موضوع به اندازه چرخش زمین جدی است. به نظر من، پلوسی تا ۶ هفته آینده ترامپ را استیضاح می‌کند.

او با ابراز نگرانی از رویکرد ناهماهنگ کاخ سفید در خصوص موضوع استیضاح ادامه داد: من وقتی «میک مولوانی» رییس ستاد کارکنان کاخ سفید را می‌بینم، احساس راحتی نمی‌کنم. مشکلی که ما داریم این است که رییس جمهور به تیمی پیرامون خود احتیاج دارد. کسی که بتواند خوب ایفای نقش کند. ترامپ نمی‌تواند همه کار‌ها را انجام دهد. فقط هیچ هماهنگی با تیم وجود ندارد. اخبار جعلی و تعقیب توهمات اجازه نمی‌دهند.

رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ اظهار داشت رئیس جمهور آمریکا نباید به دنبال حاشیه‌هایی مانند مولوانی یا رودی جولیانی باشد، بلکه باید بار مسئولیت خود را با مردم به اشتراک بگذارد و کاخ سفید نیز باید تیمی برای مقابله با استیضاح تشکیل دهد.

بنن گفت: کاخ سفید باید یک تیم حقوقی تشکیل دهد تا بتواند روی استیضاح تمرکز کند.

رییس ۶۵ ساله رسانه خبری بریت بارت در بخش دیگری از این مصاحبه به رقبای جدید ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور ممکن است در انتخابات سال ۲۰۲۰ غافلگیر شود. چراکه احتمال حضور «مایکل بلومبرگ» شهردار پیشین نیویورک و یا هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ ترامپ را با چالش مواجه خواهد ساخت.

وی افزود: اگر بایدن [در رقابت‌های انتخاباتی] عقب بیفتد الیزابت وارن پیشرو خواهد بود، ولی دموکرات‌ها برای پیروزی به احتمال زیاد، بلومبرگ و کلینتون را وارد مسابقه می‌کنند. آن‌ها در صورت ورود به کارزارا انتخاباتی بسیار قوی‌تر از قبل ظاهر خواهند شد.

بنن پیشتر نیز از احتمال رویارویی کلینتون و ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ خبر داده بود. او معتقد است دموکرات‌ها با الیزابت وارن و یا حتی میانه رو‌هایی همچون هیلاری کلینتون و یا مایکل بلومبرگ می‌توانند به پیروزی برسند.

ارسال نظرات