۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۲۴۸۹۱
آیت الله مدرسی:

علمای آفریقا به فکر نجات مردم از مشکلات باشند

علمای آفریقا به فکر نجات مردم از مشکلات باشند
علمای آفریقا باید در سطح فرهنگی، فقهی و فرهنگی به مردم خود اگاهی بدهند و آنان را از مشکلات نجات دهند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب علوم دینی موسسه «الصادق الامین» و زائران عتبات مقدس از کشورهای آفریقایی با حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق دیدار کردند.

آیت الله مدرسی در این دیدار گفت: مسلمانان با وجود اختلافات مختلفی که در نژاد و موقعیت دارند ولی باید یکدیگر را بپذیرند، به همدیگر اعتماد داشته باشند و بر ایمان به خداوند متعال به عنوان اصلی از اصول اساسی در شناخت و همکاری تکیه کنند.

وی بر ضرورت عمل حقیقی در جهت بیداری جامعه در زمینه های اعتقادی، فقهی و فرهنگی از طریق وجود علمای ربانی در قاره آفریقا تاکید کرد و این مساله را تطبیق آیه (فَلَوْلا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ)[1] (التوبة 122) برشمرد.

این عالم عراقی تصریح کرد: قاره آفریقا مظلوم و از مشکلات مختلفی رنج می برد. آفریقا می تواند با افکار فرزندان و علمای خود پیشرفت کند.هدف اسلام نجات انسان بدون در نظر گرفتن مسلمان و غیر مسلمان بودن آن است. دستیابی به این هدف فقط از طریق تفقه در دین، توجه به استعدادهای فردی است.

وی تاکید کرد که هر فردی باید به فکر حل مشکلات کشورهای آفریقایی باشد، حتی اگر در کشور دیگری مهاجر است.

آیت الله مدرسی همچنین چندی پیش در دیدار با طلاب آفریقایی گفته بود: ملت مسلمان آفریقا به اهل البیت (علیهم السلام) محبت وِیژه ای دارند؛ به همین دلیل ما شاهد گسترش تشیع در آفریقا و به خصوص در کشور تانزانیا هستیم.

آیت الله مدرسی خاطرنشان کرد: تشیع مذهبی است که با فطرت مردم و ملت آفریقا که در سادگی و زهد زندگی می کنند سازگار است و این مسئله از مهم ترین پایه های تشیع است.

وی اظهار داشت: ملت تانزانیا و سایر مردم آفریقا باوجود درگیری های قبیله ای و چالش های بزرگی که این ملت با آن دست و پنجه نرم کردند، از تعصبات به دور اند.

------------------------------------------------------

[1] پس چرا از هر طایفه‌ای جمعی برای جنگ و گروهی نزد رسول برای آموختن علم دین مهیا نباشند تا قوم خود را چون به نزدشان بازگشتند بیم رسانند، باشد که (از نافرمانی خدا) حذر کنند.

ارسال نظرات