۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۶۲۵۲۵۱
همزمان با شب شهادت ثامن الحجج؛

مراسم خطبه خوانی در حرم رضوی برگزار شد

مراسم خطبه خوانی در حرم رضوی برگزار شد
مراسم خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) با شمع گردانی خدام رضوی در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با شب شهادت ثامن الحجج(ع) مراسم خطبه خوانی با حضور خادمان رضوی؛ زائران و مجاوران رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس؛ آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و مسؤولان شهری در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بنابراین گزارش خادمان حرم رضوی در این مراسم هم نوا با زائران و مجاوران با در دست داشتن لاله های شمع در گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حلقه زده و به عزاداری پرداختند.

در این مراسم معنوی که عاشقان اهل بیت(ع) از نقاط مختلف جهان و برخی با پای پیاده خود را به حرم رضوی رسانده بودند در عزای هشتمین خورشید امامت اشک ماتم ریخته و به عزاداری پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی با حضور در این مراسم و دور تفقد و تکریم عزاداران حسینی به ایراد سخن پرداخت و گفت: در این دو ماه محرم و صفر با حضور در مراسم عزاداری ها، شنیدن سخنان معصومین و گریه و ناله برای مظلومیت اهل بیت(ع) بهره های فراوانی برده ایم اما تلاش کنیم این نورانیت را در خود استمرار ببخشیم و این روحیه معنوی را که به برکت اهل بیت(ع) پیدا کرده ایم را از دست ندهیم.

گفتنی است مراسم شمع گردانی توسط خدام، مرثیه سرائی توسط آقای علی ملائکه، خطبه خوانی توسط محمد موحدی نیا و مرثیه خوانی توسط  احمد واعظی از مداحان و مرثیه ثرایان اهل بیت(ع) از جمله ویژه برنامه های این مراسم معنوی بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات