۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۶۲۵۳۰۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امام رضا تهدید ولایتعهدی تحمیلی را به فرصتی برای اعتلای شیعه بدل کردند

امام رضا تهدید ولایتعهدی تحمیلی را به فرصتی برای اعتلای شیعه بدل کردند
امام جمعه بجنورد گفت: اگرچه ولایتعهدی بر حضرت رضا (ع) تحمیل شد؛ ولی آن امام بزرگوار این تهدید را به فرصتی برای اعتلای اسلام و شیعه بدل ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم سالگرد شهادت امام رضا (ع)، با اشاره به دوران ولایت‌عهدی آن امام همام، اظهار کرد: اگرچه ولایت‌عهدی بر آن حضرت تحمیل شد؛ ولی آن امام بزرگوار این تهدید را به فرصتی برای اعتلای اسلام و شیعه بدل ساخت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که نقش برجسته امام (ع) را می‌توان در آن مشاهده کرد، حوزه سیاست است؛ زیرا می‌بینیم امام (ع) با پذیرش ولایتعهدی، اندیشه نادرست جدایی دین از سیاست را تصحیح فرمودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام رضا (ع) به انگیزه دفاع از حقوق ستمدیدگان و پیاده کردن احکام قضایی بر اساس آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) در برخی از محاکم در کنار مأمون حضور می‌یافتند و همچنین آن حضرت به‌منظور جلوگیری از نفوذ دشمنان و حفظ مصلحت مسلمانان، در مسائل اداری و حکومتی اقداماتی را انجام می‌دادند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و اهمیت خدمت به خلق از منظر امام رضا (ع)، اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید روز قیامت افرادی آرامش دارند که خیرشان به بقیه رسیده باشد.

وی در ادامه ضمن تبیین حدیثی از امام رضا (ع) اضافه کرد: بنا به فرموده این امام همام بهترین مردم نزد پیامبر اکرم (ص) فردی است که به مردم کمک کند. غیر از کمک مالی کمک‌های دیگری نیز وجود دارد، مثلاً می‌توان به دیگران کمک علمی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: تا زمانی که انسان به فکر خیر رساندن به دیگران است خدا نیز فکر می‌کند چگونه دیگران به او خیر برسانند. نیت خیر کردن باعث خیر دیدن می‌شود و نیت شر داشتن باعث شر دیدن.

وی با بیان اینکه بعضی افراد می‌گویند دعا کن عاقبت به خیر شویم، افزود: خداوند می‌فرماید اگر می‌خواهید عاقبت به خیر شوید به مردم کمک کنید. در اسلام کافی بودن کار خیر نداریم، هر چه در توان داریم باید در انجام کار خیر بکوشیم و به دیگران نیکی کنیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات