۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۲۴۶۱۰
هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر؛

۱۷ هزار زائر پیاده از خراسان شمالی عازم حرم رضوی شدند

۱۷ هزار زائر پیاده از خراسان شمالی عازم حرم رضوی شدند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا (ع) بیش از ۱۷ هزار زائر پیاده از این استان عازم حرم مطهر رضوی شدند.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت دهه پایانی ماه صفر و ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: مطابق سنت همه ساله، امسال هم خیل کثیری از مردم مؤمن و مسلمان خراسان شمالی در این ایام به‌صورت پیاده به زیارت حرم مطهر رضوی می‌روند.

وی افزود: تاکنون حدود 15 هزار نفر زائر پیاده از شهرها و روستاهای این استان در قالب 93 کاروان به‌سوی مشهد مقدس حرکت کرده‌اند و بر اساس برنامه اعلام‌شده پیش‌بینی می‌شود این تعداد به افزون بر 17 هزار نفر افزایش یابد.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در مسیر عبوری زائران پیاده و سواره استان‌های دیگر به سمت مشهد مقدس قرار دارد، اضافه کرد: تاکنون 22 کاروان از استان گلستان و یک کاروان هم از استان سمنان با عبور از خراسان شمالی، پیاده‌روی خود را به سمت حرم مطهر رضوی ادامه داده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات ارائه‌شده از سوی مردم و نهادهای متولی به زائران پیاده حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: امسال در مسیر منتهی به مشهد مقدس که موسوم به میقات الرضا (ع) است شمار مواکب خدمات‌رسانی و کیفیت خدمات آن‌ها افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی با بیان اینکه این موکب‌ها غالباً به‌صورت مردمی راه‌اندازی شده و مدیریت می‌شوند، خاطرنشان کرد: زائران پیاده حرم رضوی در مسیر حرکت به سمت مشهد مقدس و در روستاها و شهرهای بین مسیر با سبک و شیوه اربعین حسینی پذیرایی می‌شوند و اهالی این مناطق زائران پیاده را میهمان ‌خانه‌های خود می‌کنند.

وی ادامه داد: افزون بر این نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی هم شش موکب را در مسیر حرکت زائران پیاده حرم مطهر رضوی برپا کرده که در این مواکب خدماتی از قبیل اسکان، پذیرایی با غذای گرم، توزیع آب، میوه، درمان و ... ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: از مسؤولان بخش راهداری انتظار می‌رود با آسفالت کردن شانه خاکی جاده مشهد مقدس، مسیر ویژه‌ای را برای پیاده‌روی زائران حرم مطهر رضوی در نظر بگیرد؛ زیرا نبود این مسیر سبب شده زائران از حاشیه جاده تردد کنند و این موضوع خود خطراتی را به همراه دارد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات