۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۲۵۳۴۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سنت حسنه وقف اموال فانی را به خیر باقی تبدیل می‌کند

سنت حسنه وقف اموال فانی را به خیر باقی تبدیل می‌کند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر ترویج بیش از پیش وقف در جامعه، گفت: بر اساس آیات قرآن، سنت حسنه وقف اموال فانی را به خیر باقی تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت دهه وقف و آیین غبارروبی حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع)، اظهار کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که باید بیش از پیش در جامعه ترویج و گسترش یابد.

وی ضمن تبریک فرارسیدن ربیع‌الاول، ماه جشن و سرور اهل‌بیت (ع)، اضافه کرد: ثبت وقف اقدام ماندگاری است که باعث می‌شود چشمه روان و جاری خیر همیشه تداوم داشته باشد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آیه 96 سوره نحل، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «مَا عِنْدَکمْ ینْفَدُ ۖ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ ۗ وَلَنَجْزِینَّ الَّذِینَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کانُوا یعْمَلُونَ» و تأکید می‌کند آنچه نزد شماست همه نابود خواهد شد و آنچه نزد خداست از ذخایر اعمال نیک و ثواب آخرت تا ابد باقی خواهد بود و البته اجری که به صابران بدهیم اجری است بسیار بهتر از عملی که به‌جا می‌آوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: پیش خدا یعنی کاری که برای خداوند انجام می‌دهیم؛ زیرا مال و ثروت‌های ما همه فانی هستند ولی می‌توان همین فانی را تبدیل به باقی کرد و راهکار آن این است که رنگ وقف بخورد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر ترویج بیش از پیش وقف در جامعه، گفت: بر اساس آیات قرآن، سنت حسنه وقف اموال فانی را به خیر باقی تبدیل می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه وقف نهاد ثمربخش اقتصادی در نظام اسلامی است، اظهار کرد: نخستین واقف در اسلام حضرت محمد (ص) بود و پس از ایشان امام علی (ع) سنت حسنه وقف را تداوم بخشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: این روش خداپسندانه ادامه یافت و اصحاب و تابعین یکی بعد از دیگری برای تأسی به سنت نبوی و جلب رضای الهی، مالی را در راه خدا و یا برای اقربا و ذریه وقف می‌کردند.

امام جمعه بجنورد گفت: با توجه به اهمیت و ارزش‌ها و ثمراتی که وقف برای نظام اسلامی دارد، در شریعت اسلام به ابعاد مختلف آن توجه شده و احکام خاص آن بیان شده است؛ ازاین‌رو امروز هم باید در نظام جمهوری اسلامی اهتمام ویژه‌ای به این مهم داشته باشیم./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
چقدز جمله زیبایی بود تیتر این خبر
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
بسیاری از موقوفات برای طلاب و جهت پیشرفت تحصیلی آنان می باشد ای کاش سازمان اوقاف به این مهم اهتمام جدی داشته باشدمعیشت تعدادزیا ی از طلاب در مشقت فراوان می باشد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
این همه د ر رسانه ها علیه بودجه دولتی حوزه های علمیه جو سازی می کنند در حالی که حق مشروع و واقعی طلاب از موقوفات بی شمار پرداخت شود اصلا نیازی به بودجه دولتی نیست
0
0