۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۶۲۵۵۵۳
حجت الاسلام روحانی نژاد خبر داد؛

رویکرد جدید وقف حمایت از طرح های دانش بنیان است

رویکرد جدید وقف حمایت از طرح های دانش بنیان است
معاون امور استان های سارمان اوقاف و امور خیریه، برنامه‌های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه را گرایش موقوفات به سمت طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان بیان کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد امروز در همایش بزرگداشت عالمان واقف استان، وقف را یکی از آثار پربرکت اسلام دانست و با بیان این که دین مبین اسلام نه تنها برای مساله وقف محدودیت ایجاد نکرده بلکه بر توسعه آن تاکید دارد، گفت: شارع مقدس شرایط وقف را به گونه‌ای تقسیم کرده که هر کس به اندازه توان خویش در این امر خیر مشارکت داشته باشد.
 
وی با اعلام اینکه مساله وقف تنها در جهان اسلام نیست، تصریح کرد: در سایر ادیان و جوامع این شرایط وجود دارد، هر جامعه‌ای که در این زمینه قدم‌های مثبتی بردارد توانسته است بخشی از مشکلات اجتماعی خویش را حل کند.

حجت الاسلام روحانی نژاد، علم را یکی از اصول مهم ماندگاری عالمان دینی در طول تاریخ برشمرد و گفت: تربیت شاگردان یکی دیگر از اصول ماندگاری عالمان دینی بوده است.

مسؤول استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این که نفوذ کلام علما و روحانیت در جامعه مردم را به سمت وقف اموال خود سوق داده است، بیان داشت: کسانی که اموال خودشان را وقف کردند به نوعی با علمای اسلام در ارتباط بودند.
 
وی با بیان این که روحانیت باید در عمل به وقف همانند گذشته پیشگام باشند، تصریح کرد: تبلیغ و تبیین فرهنگ وقف از سوی علما و روحانیان می تواند در گسترش این فرهنگ ارزشمند بسیار اثر گذار باشد.
 
رییس هیأت فقهی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سخنان خود با بیان این که فعالان رسانه‌ای باید در ترویج فرهنگ وقف پیشگام باشند، گفت: وقف ظرفیت مناسبی برای رفع مشکلات اجتماعی نظیر ازدواج، مسکن و کمک به محرومان باشد.
 
وی با بیان این که عالمان دینی در ترویج فرهنگ وقف وظیفه بسیار سنگینی دارند، ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه همه توان خود را در جهت اجرای درست نیات واقفان به کار می گیرد.
 
وی یکی از برنامه‌های جدید سازمان اوقاف را گرایش موقوفات به سمت طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان بیان کرد و گفت: در این رویکر جدید به‌دنبال بهره‌گیری از موقوفات در حمایت از طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان هستیم تا با تجاری‌سازی آن به جامعه و موقوفات خدمت کرده باشیم./۹۵۰/
افشین ایمانی
ارسال نظرات